MMORPG New World od Amazona: Od wzlotu do upadku i z powrotem
Amazon zamierzał wywrzeć znaczący wpływ na gatunek MMORPG dzięki New World, aspirując do rywalizacji z takimi gigantami jak World of Warcraft i Final Fantasy XIV. Początkowo gra wydawała się być na dobrej drodze do sukcesu. Dynamiczne bitwy PvP i rozbudowany system rzemiosła były szczególnie chwalone, pomagając fantasy MMO osiągnąć imponujący szczyt ponad 910 000 jednoczesnych graczy w pierwszym miesiącu po premierze we wrześniu 2021 roku. Nigdy więcej jednak nie udało się osiągnąć takich wyników. W listopadzie tego samego roku liczba graczy spadła już o około dwie trzecie.
Podczas gdy inne gry MMO utrzymywały swoich graczy dzięki ciągłym rozszerzeniom i wydarzeniom, New World brakowało konsekwentnego rozwoju. Kiedy w listopadzie 2022 r. wprowadzono nowe serwery i zmienione doświadczenie początkowe, liczba graczy na krótko wzrosła. Później było już tylko z górki, a w sierpniu 2024 r. liczba graczy spadła do zaledwie 5000, co jak na grę MMO było znikomym wynikiem.
Zamiast po prostu porzucić New World, Amazon poddał MMO kompleksowemu przeglądowi. Obecny "Sezon Okazji" w nowej edycji New World: Aeternum wprowadza wiele nowych funkcji - w tym poprawiony system celowania, międzyświatowe areny z ulepszonym matchmakingiem, nową strefę PvP "Cursed Mist" oraz 10-osobowy rajd o nazwie "Lair of the Gorgons".
Amazon chce również zaoferować cross-play na PC, Xbox Series X/S(dostępny tutaj na Amazon za 450 USD) i PlayStation 5(tutaj na Amazon w wersji używanej za 550 dolarów), aby nadać nowy rozmach światu MMO New World - i jak dotąd działa to bardzo dobrze. Zaledwie cztery dni po premierze przeróbki 14 października, New World odnotował gwałtowny wzrost aktywności, a liczba graczy osiągnęła nowy szczyt 54 000, zgodnie z SteamDB. Na Steamaeternum jest obecnie oferowane w pełnej cenie około 60 dolarów, ale nie ma typowego modelu subskrypcji MMO.
Źródło(a)
Źródło obrazu: Amazon Games