MSI zniknie z rynku laptopów?
W ostatnich tygodniach obserwowaliśmy agresywną politykę MSI, jeśli idzie o laptopy do grania. Jednocześnie firma w dużej mierze wycofała się z promowania i oferowania tanich laptopów, które jeszcze niedawno nakręcały jej statystyki sprzedaży w Polsce (np. kiedyś można było kupić najtańszy na rynku laptop z wyświetlaczem o przekątnej 13").
Trudno też mówić o sukcesie tabletu MSI WindPad 110W. Na świecie sprzedało się ich niewiele. Także w Polsce nie zyskał on wystarczającego zainteresowania potencjalnych nabywców. A przypomnijmy, że sukces MSI na rynku komputerów przenośnych wziął się w dużej mierze ze względu na dawny sukces rynkowy netbooków MSI Wind.
Z firmy MSI odeszła już część załogi, a dostawcy i kontrahenci mówią o tym, że firma ta istotnie ograniczyła produkcję laptopów i zwiększyła udział outsourcingu (OEM). Do tego stopnia, że za jakiś czas może się całkowicie wycofać ze sprzedaży notebooków.
Komentarz centrali MSI na Tajwanie jest taki, że to jedynie reorganizacja i poszukiwanie nowej recepty na sukces.
Źródło: DigiTimes