CheckMag | Mają Państwo dość Tesli? Proszę sprawdzić te 4 alternatywy dla następnego pojazdu elektrycznego: Od Lucid Air do Rivian R2
1. Lucid Air
2024 Lucid Air wykorzystuje doświadczenie Lucid Motors w wyścigach Formuły E, aby wyróżniać się zarówno mocą, jak i zasięgiem, odróżniając go od konkurentów, takich jak Tesla Model S.
Model Air Puredostępny teraz tylko z napędem na tylne koła, oferuje 430 koni mechanicznych i osiąga czas od 0 do 60 mil na godzinę wynoszący 3,6 sekundy. Wyższe wersje, takie jak Air Touring i Grand Touring, wyposażone są w podwójne silniki elektryczne z napędem na wszystkie koła, generujące odpowiednio 620 i 1050 koni mechanicznych; Grand Touring przyspiesza do 60 mil na godzinę w niecałe 2,7 sekundy. Najwyższy poziom Air Sapphire wprowadza trzy silniki i 1234 KM, wraz z ulepszonym zawieszeniem i układem hamulcowym.
Pod względem możliwości ładowania i dystansu jazdy, Lucid Air jest liderem w swojej klasie. Model Air Pure zapewnia zasięg 419 mil, podczas gdy Grand Touring może osiągnąć nawet 516 mil. Wszystkie modele korzystają z ładowarki o mocy 300 kW, która jest w stanie uzupełnić 300 mil zasięgu w zaledwie 21 minut.
Wewnątrz Lucid Air płynnie łączy luksus i technologię. Obejmuje zaawansowane funkcje techniczne, takie jak konfiguracja z trzema ekranami i przestronna kabina premium, uzupełniona pakietem Lucid DreamDrive, który oferuje szereg technologii wspomagających kierowcę.
2. Porsche Macan EV
Nadchodzący Porsche Macan EVwyposażony w solidny akumulator o pojemności 100 kWh (95 kWh użytkowej) i system 800 V, wyznacza nowe standardy w zakresie możliwości szybkiego ładowania, umożliwiając szybkie ładowanie od 10 do 80 procent w zaledwie 21 minut przy mocy do 270 kW. W bezpośrednim porównaniu Macan EV przewyższa 310-milowy zasięg Tesli Model Y Long Range, podkreślając zaangażowanie Porsche w zwiększanie wydajności pojazdów elektrycznych wraz z luksusem i osiągami.
Macan oferuje wszechstronne opcje ładowania i będzie dostępny w dwóch wariantach: Macan 4 i Macan Turbo, oba z napędem na wszystkie koła. Macan 4 oferuje moc 402 KM, a Turbo 630 KM, dzięki czemu przyspiesza od 0 do 60 mph w zaledwie 3,1 sekundy. Oba modele posiadają zawieszenie pneumatyczne i Porsche Active Suspension Management (PASM) z technologią dwuzaworową, równoważącą komfort i osiągi w różnych trybach jazdy.
Marketowany jako terenowy pojazd użytkowy, stoi na 22-calowych kołach i ma rozstaw osi o 3,4 cala dłuższy niż obecny model, z uciągiem do 4,409 funtów.
Wewnątrz Macan prezentuje zupełnie nowy wyświetlacz Porsche Head-up z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości, wraz z 12,6-calowym centralnym ekranem dotykowym i 10,9-calowym zestawem wskaźników.
3. Rivian R2
Rivian niedawno zaprezentował swojego nowego SUV-a R2, długo oczekiwanego, bardziej przystępnego cenowo elektrycznego SUV-a, który bezpośrednio konkuruje z Teslą Model Y. Pomimo mniejszych rozmiarów, Rivian R2 może pochwalić się krótszym rozstawem osi, co zapewnia bardziej przestronną kabinę bez ciasnego trzeciego rzędu w Modelu Y.
SUV wyróżnia się również możliwościami terenowymi dzięki prześwitowi wynoszącemu 9,8 cala, znacznie wyższemu niż 6,2 cala w Modelu Y, dzięki czemu lepiej radzi sobie z zagrożeniami na szlakach.
Model R2 wprowadza praktyczne innowacje, takie jak dwufunkcyjna tylna klapa i składane na płasko siedzenia do biwakowania w samochodzie, ulepszone rozwiązania do przechowywania z dwoma schowkami i większymi kieszeniami w drzwiach uzyskanymi dzięki przeniesieniu głośników.
Pod względem mocy i osiągów, trójsilnikowa konfiguracja R2 oferuje większą elastyczność i potencjał niż układ dwóch silników występujący w modelu Tesla Model Y Performance. Podczas gdy konkretne szczegóły dotyczące pojemności akumulatora R2 pozostają nieujawnione, jego przewidywany zasięg 300 mil sugeruje możliwość zastosowania akumulatora o mocy 100 kWh, w porównaniu do 82-kWh akumulatora Tesli Model Y, który obsługuje do 310 mil zasięgu.
4. Kia EV9
Kia EV9 Kia EV9 wyróżnia się dużymi wymiarami, mierząc 197 cali długości, 70 cali wysokości i 77 cali szerokości, co czyni go jednym z największych dostępnych elektrycznych SUV-ów. Wydłużony rozstaw osi, wynikający z braku tradycyjnego silnika, zapewnia ponad 42 cale przestrzeni na nogi z tyłu, przewyższając konkurentów, takich jak Tesla Model X.
EV9 oferuje również zaawansowane możliwości ładowania dzięki architekturze 800 V, umożliwiając szybkie ładowanie od 10 do 80 procent w około 24 minuty, a około 100 mil zasięgu można dodać w zaledwie 13 minut na szybkiej ładowarce 230 kW.
Dodatkowo, EV9 jest wyposażony w dwukierunkowe ładowanie pojazd-ładowanie, obsługujące maksymalną moc wyjściową 3,68 kW. Funkcja ta pozwala SUV-owi nie tylko ładować inne urządzenia, ale także inny pojazd elektryczny, wzmocniony przez gniazdo 120 V w bagażniku i opcjonalne złącze V2L, które podłącza się do portu ładowania pojazdu.
Jeśli chodzi o ceny, pomimo niedawnych obniżek cen Tesli, Model X pozostaje drogi, a wersja AWD dalekiego zasięgu przekracza 100 000 USD. Oczekuje się, że EV9 Kia będzie bardziej konkurencyjny cenowo, podobnie jak przystępna cena początkowa Kia EV6 wynosząca 48 500 USD.
Dla tych, którzy rozważają modernizację do samochodu elektrycznego w 2024 roku, proszę rozważyć ładowarkę EMPORIA Level 2 EV Charger do szybszego ładowania (obecnie dostępna na Amazon).