Manus AI uruchomił nowego agenta ogólnej sztucznej inteligencji, który jest w stanie samodzielnie wyszukiwać odpowiedzi na złożone pytania, wykorzystując równolegle wiele dużych modeli językowych sztucznej inteligencji (LLM). Sztuczna inteligencja jest obecnie dostępna pod adresem z prośbą o zaproszenie.
Popularne chatboty, takie jak OpenAI ChatGPT, Microsoft CoPilot i Anthropic Claude, są szkolone na stałym zestawie danych, więc ich wiedza jest ograniczona. Na pytania bez odpowiedzi w ich zestawie danych szkoleniowych nie można odpowiedzieć, chociaż niektóre firmy próbują rozszerzyć chatboty, umożliwiając im dostęp do Internetu w celu uzyskania najnowszych informacji. Mimo to, chatboty te nie są w stanie odpowiadać na złożone pytania, które wymagają rozwiązywania problemów.
Niektóre firmy zajmujące się sztuczną inteligencją próbują sobie z tym poradzić, pozwalając sztucznej inteligencji myśleć o problemach krok po kroku, analizować dane znalezione w Internecie i syntetyzować odpowiedź. OpenAI Deep Research jest jednym z takich agentów AI, który został wydany w zeszłym miesiącu, a Manus AI jest najnowszym.
W przeciwieństwie do oferty OpenAI, agent Manus wykorzystuje wiele AI LLM, korzystając w ten sposób z zalet, jakie zapewnia każdy z nich. Polecenia są automatycznie dzielone na mniejsze zadania, nad którymi pracuje się równolegle. Użytkownicy mogą śledzić tok myślenia sztucznej inteligencji, która automatycznie zaczyna rozwiązywać problemy krok po kroku. Agent może tworzyć nie tylko odpowiedzi tekstowe, ale także arkusze kalkulacyjne, interaktywne wykresy, strony internetowe i gry wideo.
Chociaż agent Manus AI uzyskał tylko 57,7% punktów na poziomie 3 w benchmarku GAIA AI, teście rzeczywistych pytań, na które nawet ludzie mają trudności z odpowiedzią, agent AI jest w stanie poprawnie odpowiedzieć na łatwiejsze pytania poziomu 1 i 2 w ponad 70% przypadków. Według Manus AI, osiąga on lepsze wyniki niż inne SI zdolne do wyszukiwania odpowiedzi.