Mate Bike to najnowsza marka rowerów elektrycznych, która boryka się z problemami finansowymi
Mate Bikemate Bike, firma z siedzibą w Danii zajmująca się rowerami elektrycznymi, stała się najnowszą marką e-mobilności, która boryka się z problemami finansowymi. Firma wystartowała w 2016 roku, zyskując popularność wraz z innymi firmami zajmującymi się rowerami elektrycznymi podczas pandemii. Modele obejmują sUVtrójkołowy elektryczny rower towarowy o pojemności ładunkowej 210 l, wprowadzony na rynek pod koniec ubiegłego roku.
Jak donoszą duńskie media, Mate Bike chce przeprowadzić restrukturyzację, aby uniknąć bankructwa. Spadek popytu i problemy z łańcuchem dostaw, wraz z wymuszonym wycofaniem z rynku w Wielkiej Brytanii w następstwie oskarżenia ze strony DVSA, przyczyniły się do obecnych problemów Mate Bike, który obecnie stara się o umorzenie 70 milionów koron (~ 10 000 000 USD) długu wobec firm takich jak Nykredit i Eifo. Kolejnym krokiem mającym na celu poprawę kondycji firmy było niedawne powołanie Janusa Christiana Fjeldborga na stanowisko nowego dyrektora zarządzającego.
W oświadczeniu dla mediów Anders Kaasgaard, prezes zarządu Mate Bike, jasno stwierdził, że firma jest "dość optymistyczna, że możemy stworzyć plan, który może częściowo zabezpieczyć miejsca pracy i przyszłość Mate Bike, abyśmy mogli nadal budować tę markę e-rowerów na całym świecie". Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku VanMoof na początku tego roku, co doprowadziło do przejęcia w ostatniej chwili przez markę e-mobilności Lavoie, spółkę zależną McLarena.