Mazda Iconic SP obiecuje zabawę MX-5 Miata z dwukrotnie większą mocą dzięki obrotowo-hybrydowemu układowi napędowemu
Mazda już od jakiegoś czasu forsuje odrodzenie silnika rotacyjnego jako łagodnego hybrydowego układu napędowego, ale jej pokaz na targach Japan Mobility Show może być najbardziej ekscytującą wizją przyszłości obrotowo-elektrycznego układu napędowego. Model Mazda Iconic SP - który, jak należy przypuszczać, został tak nazwany ze względu na oczywiste dziedzictwo MX-5 Miata i RX-7 - to dwumiejscowy elektryczny roadster, który Mazda niedawno zaprezentowała.
Kompaktowy samochód sportowy mieści się gdzieś pomiędzy Mazdą MX-5 Miata i RX-8 pod względem wielkości, ale jest napędzany dwuwirnikowym silnikiem obrotowym, który działa jako generator lub przedłużacz zasięgu dla 365-konnego silnika elektrycznego silnik. Niskoprofilowy silnik rotacyjny zostanie podobno umieszczony pośrodku pojazdu, aby zapewnić mu rozkład masy 50-50 - cechę, dzięki której MX-5 Miata zyskała reputację jednego z najprzyjemniejszych w prowadzeniu samochodów - oraz nisko położony środek ciężkości.
Moc ta jest ponad dwukrotnie wyższa od 181 KM dostępnych obecnie w Mazdzie MX-5, co czyni ją dość ekscytującą perspektywą, nawet jeśli Iconic SP waży około 500 funtów więcej niż standardowa Miata (3197 funtów dla Iconic SP i 2496 funtów dla MX-5 Miata). Silnik rotacyjny jest również podobno na tyle wszechstronny, że może być zasilany wszystkim, od biopaliwa po wodór, a nawet LPG.
Oprócz ekscytującego, choć nieco niekonwencjonalnego układu napędowego, Mazda Iconic SP zaprezentowana na Japan Mobility Show została celowo przewymiarowana, co oznacza, że może być wykorzystana jako koncepcja do stworzenia podstawy dwumiejscowego roadstera MX-5 Miata lub bardziej praktycznego pięciomiejscowego odrodzenia RX-7 lub RX-8.
Kup plastikowy model Tamiya 24342 1/24 Mazda MX-5 na Amazon.