Mercedes-Benz EQE i EQS EV zostaną podobno odświeżone o 800 V z własnymi silnikami i dwubiegową skrzynią biegów w 2025 r
Mercedes-Benz już dawno ogłosił zamiar przejścia na własny silnik do swoich pojazdów elektrycznych. Wygląda na to, że według niemieckiej publikacji JESMB, istnieje już podobno okno startowe dla nowych silników marki, wraz z listą innych zmian w architekturze pojazdów elektrycznych EQE i EQS.
Największe rzekome zmiany w zaktualizowanej architekturze EVA2M Mercedes-Benz to włączenie opracowanych przez firmę silników elektrycznych eATS 2.0, nowego systemu 800 V oraz przejście na dwubiegową skrzynię biegów zamiast obecnej jednobiegowej. Nowa skrzynia biegów ma być dostrojona pod kątem połączenia wydajności i dostarczania momentu obrotowego.
Zmiany te będą dotyczyć zarówno platformy EQE, jak i EQS, w tym wersji SUV. To nie lada wyczyn dla Mercedes-Benz i będzie wymagał znacznego przeprojektowania niektórych podstawowych aspektów fizycznych platformy EVA2. Przejście z systemu 400-woltowego na 800-woltowy ma kilka zalet, ale najbardziej interesujące dla konsumentów będzie prawie na pewno zwiększenie prędkości ładowania.
Po przejściu na system 800 V, Mercedes-Benz powinien być w stanie osiągnąć prędkość ładowania na poziomie 200 kW, co byłoby znacznym wzrostem w stosunku do obecnego limitu ładowania 170 kW w wielu pojazdach elektrycznych Mercedes-Benz. Nie tylko wzrosną prędkości ładowania, ale ponieważ podczas ładowania generowane jest mniej ciepła, samochód powinien być w stanie utrzymać wyższą prędkość ładowania przez dłuższy czas. To z kolei powinno skrócić postoje na ładowanie dla właścicieli.
Kup Seweder EV Charging Cable Garage Door Pass Through Protector na Amazon.