Mercedes EQE SUV wyceniony powyżej Tesli Model Y jako pierwszy produkt spozaApple oferujący dźwięk przestrzenny
Mercedes-Benz właśnie odsłonił "wariant wielofunkcyjny" luksusowego elektrycznego sedana EQE, który wprowadził na rynek jeszcze wiosną. To wymyślne określenie elektrycznego pojazdu typu SUV, przymiotnik "wielofunkcyjny" w przypadku EQE odnosi się do zdolności terenowych i jednej z największych przestrzeni wewnętrznych w swojej klasie. Z EPA szacunek zakres oczekiwany do góry 320 mil znaku, a Mercedes EQE cena ustalona na 68.000 dolarów, to kształtuje się być bezpośrednim konkurentem Tesla Model Y w USA.
Wymiary 191,5/76,4/66,4 cala przy rozstawie osi 119,3 sprawiają, że jest on nieco bardziej kompaktowy niż sedan EQE, a jednocześnie oferuje więcej miejsca we wnętrzu. Istnieją wersje 2WD i 4WD, z 4MATIC jeden jest w stanie odłączyć silnik przedniej osi całkowicie dla zwiększenia zasięgu na ładowaniu, gdy zdolności off-road, lub ciężki ładunek ciągnie, nie są potrzebne. Bateria jest standardowo objęta 10-letnią gwarancją lub gwarancją na 155 000 mil.
Najtańszy model Mercedesa EQE 350+ to samochód z napędem na cztery koła, który oferuje 288 KM i 417 funtów momentu obrotowego, który wzrasta do 564 funtów w modelu 350 4MATIC z dodatkowym silnikiem na przedniej osi. Wersja 500 4MATIC również posiada dwusilnikowy elektryczny układ napędowy, ale dysponuje mocą 536 KM i momentem obrotowym 633 funtów. Przyspieszenie 0-62 mph modelu 500 wynosi 4,6 sekundy, a wszystkie wersje osiągają prędkość 130 MPH. Moc pochodzi z pakietu baterii o pojemności 90,6 kWh, które można naładować do 80% przez około pół godziny na ładowarkach o mocy znamionowej 170 kW.
We wnętrzu znajdziemy gigantyczny, sięgający od filaru do filaru 55,5-calowy ekran Mercedes Hyperscreen z technologią dual-stack OLED wykonany przez LG. Mercedes twierdzi, że zwrócił szczególną uwagę na hałas drogowy i izolację akustyczną samochodu do tego stopnia, że ułożył magnesy wewnątrz wirnika silnika elektrycznego w sposób minimalizujący hałas i wibracje. Mercedes EQE jest pierwszym produktem z Apple's Spatial Audio surround tech z obsługą Dolby Atmos, który jest wykonany z innej firmy, a Apple pochwalił się, że jakość dźwięku jest podobna do tej z sali koncertowej:
Apple
Muzyka ze Spatial Audio jest w pełni zintegrowana poprzez system infotainment MBUX w modelach Mercedes-Maybach, EQS i EQS SUV, a także EQE i Klasy S, wyposażając te pojazdy w dźwięk o studyjnej jakości, lepszy niż w jakiejkolwiek sali koncertowej, i dając kierowcom w pełni wciągające doświadczenie słuchowe z niezrównanym, wielowymiarowym dźwiękiem i czystością
Mercedes EQE posiada wydajną pompę ciepła, która w bardzo niewielkim stopniu pobiera energię z akumulatora do ogrzania kabiny, natomiast sprężarka klimatyzacji została zaprojektowana w taki sposób, aby uniknąć hałaśliwych częstotliwości, ponieważ "pewne zakresy obrotów, przy których niepokojące rezonanse mogą być słyszalne podczas postoju lub w korku, są omijane lub szybko przechodzą przez nie"
Wykonany w USA, a dokładniej w fabryce w Tuscaloosa, AL, z akumulatorem niklowo-kobaltowo-manganowym pochodzącym prosto z tamtejszej fabryki w Bibb County, Mercedes EQE będzie kwalifikował się do nowych dotacji dla EV, które weszły w życie po uchwaleniu Inflation Reduction Act przeszedł, jak to jest wyceniane znacznie poniżej progu 80.000 dolarów SUV dotacji, zbyt.
Pobierz Pioneer AVH-2500NEX 2-Din stereo z Apple Carplay i Android Auto na Amazon