Meta ma nadzieję być "Android" alternatywą dla Apple"Vision Pro
Podczas gdy niektóre firmy mogą obawiać się pojawienia się Apple na rynku, na którym są dominującym graczem, Meta postrzega pojawienie się Apple na rynku AR i VR jako potencjalny zastrzyk sprzedaży. Chociaż mogą istnieć wątpliwości co do możliwości odniesienia sukcesu przez AppleVision Pro, nie ma wątpliwości, że na nowo wzbudził on zainteresowanie obliczeniami przestrzennymi i wykorzystaniem zestawów słuchawkowych do wciągającej pracy i rozrywki. Z Vision Pro zaczynającym się od stratosferycznych 3500 USD, Meta wierzy, że stwarza to okazję do zarobienia pieniędzy dzięki serii zestawów słuchawkowych Quest oferujących znacznie bardziej przystępny punkt wejścia.
AndroidW rzeczywistości, zgodnie z raportem Wall Street Journal, Meta chce pozycjonować serię Quest zestawów słuchawkowych AR/VR jako alternatywę dla AppleVision Pro. Meta Quest 2 zaczyna się od 250 USD, Meta Quest 3 od 499 USD, a Meta Quest Pro od 999 USD, z których wszystkie są wycenione znacznie poniżej oferty Apple. Podczas gdy Vision Pro oferuje bardziej zaawansowany sprzęt z lepszą rozdzielczością wśród innych funkcji, doświadczenia, które zapewnia, są w dużej mierze podobne do tego, co widzieliśmy w innych zestawach słuchawkowych w tej kategorii, w tym tych z Meta.
Od czasu zakupu Oculusa w 2014 roku za 2 miliardy dolarów - kiedy Meta była jeszcze znana jako Facebook - dziennik donosi, że Meta wpłaciła dodatkowe 50 miliardów dolarów, początkowo opierając się na sprzedaży koncepcji metaverse - stąd zmiana nazwy firmy i restrukturyzacja. Koncepcja ta nigdy jednak nie przyjęła się wśród konsumentów, ponieważ wydaje się, że obecna publiczność składa się głównie z entuzjastów, a nie użytkowników głównego nurtu. Meta nie zdołała również do tej pory odzyskać znacznej części swoich inwestycji w tę technologię, do tej pory tracąc miliardy.
Jednak przy tak wysokiej cenie Apple Vision Pro - wraz ze skargami, że że jego waga może powodować ból szyi po krótkich okresach użytkowania - produkty Quest firmy Meta stanowią realną alternatywę dla konsumentów, których zainteresowanie tą kategorią mogło wzbudzić wejście Appledo tego segmentu. Jest lżejszy i znacznie tańszy (można kupić 7 Meta Quest 3s za każdego Vision Pro), ma znacznie większą bibliotekę aplikacji, a także jest lżejszy. Chociaż nie jest tak zaawansowany technicznie, nadal oferuje atrakcyjne wrażenia z obliczeń przestrzennych, które są podobne do tego, co oferuje Apple. Mówi się również, że firma zmierza w kierunku oferowania większej liczby doświadczeń AR, a nie VR, na których koncentrowała się w przeszłości, aby lepiej konkurować z widocznym naciskiem Apple.
Źródło(a)
Wall Street Journal [sub. req.]