Metaverse Zuckerberga traci ponad 25 miliardów dolarów, fani VR krytykują Meta Quest 3
Mark Zuckerberg prezentuje imponujące postępy w dziedzinie realistycznych awatarów 3D podczas wywiadu wideo w cyberprzestrzeni. Nie ma jednak pewności, czy technologia ta może uratować Metaverse, ponieważ Meta odnotowała stratę w wysokości 3,74 miliarda dolarów w swoim dziale Reality Labs w trzecim kwartale tego roku. Podejście Marka Zuckerberga do znacznych strat finansowych polegało na zmniejszeniu liczby pracowników w jednostkach badawczych odpowiedzialnych za oprogramowanie i sprzęt wirtualnej rzeczywistości i rzeczywistości rozszerzonej.
Interdyscyplinarni eksperci w tej instytucji są odpowiedzialni za rozwój narzędzi dla wirtualnej rzeczywistości, takich jak Zestaw słuchawkowy Meta Quest i Spark AR Studio - zestaw programistyczny dostarczony przez Facebooka do projektów rzeczywistości rozszerzonej - a także badania nad granicami sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Liczba specjalistów, którzy zostali ostatnio zwolnieni, nie jest jasna, ale Meta zredukowała około 21 000 miejsc pracy od listopada 2022 roku.
Znacząca redukcja zatrudnienia ma na celu zapewnienie inwestorów o efektywności kosztowej Reality Lab pomimo spadających przychodów. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę, że od sierpnia 2022 r. jednostka biznesowa i badawcza poniosła straty w wysokości 21,3 mld USD, inwestorzy mogą mieć ograniczone zaufanie. Co więcej, niektórzy użytkownicy krytykowali doświadczenia VR i zestawy słuchawkowe firmy za to, że są na wpół upieczone i nieporęczne.
Pierwszy wywiad w Metaverse
W ubiegłym roku Meta rozdała droższy zestaw słuchawkowy Quest Pro o wartości 1500 USD wszystkim uczestnikom konferencji Roblox RDC23. Tylko czas pokaże, czy Quest 3 za 500 dolarów będzie lepszy. Fani VR na YouTube, Twitterze (X) i Reddicie wyrazili niezadowolenie z braku możliwości audio słuchawek, które Meta ma rozwiązać.
W ostatnim czasie nastąpiły godne uwagi postępy technologiczne, w tym "pierwszy wywiad w Metaverse", o którym wspomniał podcaster Lex Fridman. Realistyczne awatary są generowane przy użyciu oprogramowania wykorzystującego modelowanie 3D, kompletne skany twarzy i całego ciała. W poniższym klipie zaprezentowano hiperrealistyczne awatary 3D Zuckerberga i Fridmana. Imponują one wyrazistą mimiką twarzy i przestrzennym dźwiękiem.