Microsoft Flight Simulator 2024: Wymagania dotyczące strumieniowania w chmurze budzą obawy o przepustowość
Kolejna wielka rzecz Asobo Studio, Microsoft Flight Simulator 2024, wywołuje dyskusje dzięki nowemu, opartemu na chmurze systemowi strumieniowania zasobów https://www.techspot.com/news/105136-flight-simulator-2024-trades-huge-install-size-high.html głównie dlatego, że ludzie zastanawiają się, jak wpłynie to na ich internet. Niektóre wczesne techniczne testy alfa pokazują, że zapotrzebowanie gry na przepustowość może być większe niż oczekiwano, co może być trudne dla osób z wolniejszymi połączeniami lub ograniczonymi planami transmisji danych.
W oparciu o te testy, wykorzystanie przepustowości w grze waha się od 20 Mb/s do 180 Mb/s, co przekracza 100 Mb/s zalecane w oficjalnej specyfikacji. W najgorszym przypadku gra mogła przesyłać do 81 GB danych co godzinę, co budzi pewne wątpliwości co do tego, czy jest ona w ogóle grywalna dla użytkowników z limitami danych lub wolniejszymi prędkościami.
Przejście na strumieniowanie w chmurze jest znaczącą zmianą w stosunku do wersji 2020, która wymagała od graczy pobrania do 200 GB tylko po to, aby rozpocząć grę - a to może rozciągnąć się do 2 TB, jeśli gracze chwycą wszystkie DLC. Nowy system ma na celu zmniejszenie lokalnych wymagań dotyczących pamięci masowej, przy czym nadchodząca gra wymaga tylko 50 GB miejsca i początkowego pobrania 30 GB, co ma na celu skrócenie czasu uruchamiania i wyeliminowanie długich procesów aktualizacji.
Jest jednak pewien kompromis - utrzymanie płynności działania zależy teraz od posiadania stałego, szybkiego Internetu przez cały czas.
Dla porównania, inne usługi streamingowe wymagają znacznie mniejszej przepustowości:
- Xbox Cloud Gaming: Wymaga tylko 20 Mb/s
- Nvidia GeForce NOW (najwyższy poziom): Wymaga 40 Mb/s
W porównaniu z tymi wartościami, konfiguracja streamingu Flight Simulator 2024 wygląda na dość wymagającą.
Kolejną ciekawostką z testów jest to, że dostosowanie ustawień graficznych nie wydawało się znacznie zmniejszać wykorzystania przepustowości. Niezależnie od tego, czy samolot leciał nad zatłoczonym Nowym Jorkiem, czy na pustkowiu, takim jak Wielki Kanion, przepustowość skakała mniej więcej tak samo, nawet po dostosowaniu ustawień poziomu szczegółowości (LOD).
Źródło(a)
TechSpot (w języku angielskim)