Microsoft Xbox: Phil Spencer ujawnia 200 USD tracone na każdej sprzedaży konsoli Series S
Jest to powszechne zjawisko dla producentów, aby zaoferować konsole do gier poniżej ceny produkcji do prowadzenia udziału w rynku, z pomocniczych przynoszących dochody, takich jak akcesoria, sprzedaży gier i subskrypcji. Zazwyczaj jednak koszty produkcji spadają po premierze konsoli, jak to miało miejsce w przypadku Sony PlayStation 5. Dlatego producenci powinni w końcu zwrócić zysk na konsolach do gier, utrzymując zysk przez cały okres życia generacji.
Podobno Sony osiągnęło ten punkt w sierpniu ubiegłego roku. Jednak firma uciekła się do podniesienia cen na początku tego roku, aby utrzymać rentowność. I odwrotnie, Phil Spencer potwierdził dla CNBCże Microsoft nadal traci pieniądze na każdym sprzedanym Xboxie. Przypuszczalnie wzrost kosztów produkcji sprawił, że te straty wzrosły również w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Z drugiej strony, względna siła dolara amerykańskiego powinna była zmniejszyć straty w rodzimej walucie Microsoftu.
Rzekomo Microsoft zwraca około 399 USD ze sprzedaży Xboxa serii X, ale tylko 99 USD za serię S. Innymi słowy, Microsoft zasysa straty w wysokości 100- 200 USD na każdej konsoli serii Xbox. Nic dziwnego, że Spencer nie wykluczył podniesienia cen konsol, aby załatać tę lukę. Alternatywnie, Microsoft rozważa podniesienie cen gier. Na pierwszy rzut oka widać, że Microsoft wstrzyma się z podniesieniem ceny któregokolwiek ze swoich produktów do gier do początku 2023 roku.