Notebookcheck Logo

Microsoft ma wkrótce wprowadzić DirectStorage 1.1 z dekompresją GPU dla jeszcze szybszego ładowania gier

Dla optymalnej wydajności DirectStorage 1.1 zalecana jest karta DX12 Ultimate. (Źródło obrazu: Neowin)
Dla optymalnej wydajności DirectStorage 1.1 zalecana jest karta DX12 Ultimate. (Źródło obrazu: Neowin)
DirectStorage 1.0 nie wydawał się poprawiać czasów ładowania w znaczący sposób, ale wersja 1.1 wprowadza dekompresję GPU, która całkowicie odciąża CPU od wszelkich zadań związanych z dekompresją zasobów gry i przyspiesza czasy ładowania gier o dodatkowe 3x.
Gaming GPU Storage Windows

Jeszcze w marcu tego roku, Windows 10 i 11 otrzymały wsparcie dla DirectStorageotwierając nowe sposoby na skrócenie czasu ładowania gier dzięki zoptymalizowanej przepustowości IO, uwalniając również w tym procesie koszty ogólne procesora Wstępne testy DirectStorage 1.0 wykazały, że czasy ładowania gier na dysku SSD NVMe są rzeczywiście niższe, ale oszczędność mniejsza niż 1 sekunda nie wydaje się mieć znaczącego wpływu. Dzieje się tak, ponieważ DS 1.0 nie obejmuje dekompresji GPU, która zasadniczo przenosi wszystkie zadania dekompresji zasobów gier z CPU na GPU. Microsoft ogłosił niedawno, że dekompresja na GPU zostanie dodana do DS 1.1 do końca 2022 roku i zaoferował podgląd z szacowaną poprawą wydajności.

Ponieważ układy GPU są bardziej wydajne niż CPU, jeśli chodzi o równoległe wykonywanie powtarzalnych zadań, dekompresja zasobów gier może być przeprowadzana szybciej bezpośrednio przez procesor graficzny i pamięć VRAM, dzięki wysokiej przepustowości zapewnianej przez NVMe SSD. Wysoce zoptymalizowana demonstracja Microsoftu ujawnia, że dekompresja na GPU może być 3x szybsza w porównaniu do tradycyjnej dekompresji na CPU. Dodatkową korzyścią jest to, że CPU jest całkowicie zwolniony do obsługi innych procesów gry. Co prawda demonstracja pokazuje jedynie stosunkowo prostą scenę, w której czas ładowania zmniejszył się o mniej niż 2 sekundy, ale korzyści powinny być bardziej widoczne w przypadku złożonych scen w grach.

Aby w pełni wykorzystać możliwości DirectStorage 1.1 z dekompresją GPU, firma Microsoft zaleca kartę graficzną DX12 Ultimate ale każda karta wideo, która jest DX12 ready i obsługuje Shader Model 6.0 powinna być w porządku. Oczywiście, potrzebny jest też szybki dysk SSD NVMe, a Microsoft powtarza, że Windows 11 jest w tym przypadku nieco lepszy od Windows 10, ponieważ nowszy OS pochodzi z dodatkowymi optymalizacjami stosu IO. Na razie tylko kilka gier, takich jak nadchodzący Forspoken oraz Witcher 3 dS, ale wprowadzenie dekompresji GPU powinno przyspieszyć ich przyjęcie.

 

Kup kartę XFX Speedster SWFT319 AMD Radeon RX 6800 na Amazon

Dekompresja GPU vs CPU (Źródło obrazu: Microsoft)
Dekompresja GPU vs CPU (Źródło obrazu: Microsoft)

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2022 10 > Microsoft ma wkrótce wprowadzić DirectStorage 1.1 z dekompresją GPU dla jeszcze szybszego ładowania gier
Bogdan Solca, 2022-10-14 (Update: 2022-10-14)