Microsoft może wprowadzić subskrypcje Xbox Game Pass oparte na chmurze i z reklamami
Microsoft stoi przed wyzwaniem przyciągnięcia nowych użytkowników spoza tradycyjnej bazy konsol. Wraz z wprowadzeniem Game Pass na Amazon Fire TV Sticks oraz integracji platformy gier w chmurze GeForce Now podjęto już kroki w tym kierunku. Kolejnym krokiem może być wprowadzenie nowych modeli subskrypcji.
Obecnie mówi się, że Microsoft rozważa możliwość dodania do Xbox Game Pass opcji subskrypcji opartych wyłącznie na chmurze i finansowanych z reklam. Ten donosi Jez Corden, starszy redaktor w Windows Central, który jest znany ze swoich ekskluzywnych wiadomości i analiz ekosystemu Microsoft.
W lipcu Microsoft podniósł cenę Xbox Game Pass i anulował subskrypcję konsoli. To sprawia, że założenie, iż Microsoft może wkrótce wprowadzić nowe opcje subskrypcji wydaje się jeszcze bardziej prawdopodobne.
Modele subskrypcji oparte na chmurze i finansowane z reklam
Warstwa tylko w chmurze ma być tańszą opcją, która nie wymaga konsoli Xbox. Opcja subskrypcji z reklamami prawdopodobnie będzie znacznie tańsza niż normalna taryfa - jeśli nie darmowa. Według Jez Cordena model ten jest jednak wciąż w fazie eksploracji. Nie ma jeszcze żadnych konkretnych planów jego wprowadzenia.
Powrót planu rodzinnego
Według Jez Cordena, Microsoft rozważa również ponowne wprowadzenie Planu Rodzinnego. Microsoft testował tę opcję w 2022 i 2023 roku, kiedy to maksymalnie pięć osób mogło korzystać z subskrypcji za 24,99 USD miesięcznie. Test został jednak przerwany w sierpniu 2023 roku.
Źródło(a)
Źródło obrazu: Xbox