Mini odrzuca absurdalne przyspieszenie, aby zachować "gokartową frajdę" w nadchodzącym wyczynowym samochodzie elektrycznym JCW - obiecuje lekkość i przyjemność z jazdy
Elektryczne wykończenie Mini Cooper JCW wyciekło już wiele razy, ale Mini raczej milczało na temat swoich planów dotyczących wyczynowego pojazdu elektrycznego. Wiemy, że taki model istnieje, ale został ledwie wspomniany podczas niedawnej premiery odświeżonej linii Mini Cooper E i SE. Nowy wywiad z Motor1 daje nam wskazówkę, czego możemy oczekiwać od marki JCW, która przechodzi na napęd elektryczny.
Wiceprezes Mini Americas, Mike Peyton, i globalny szef produktu Mini, Christian Wehner, potwierdzili, że marka John Cooper Works przetrwa w erze pojazdów elektrycznych, a Mini będzie dążyć do utrzymania właściwości jezdnych i osiągów tego niewielkiego pojazdu.
"Pod koniec dnia musi to być Mini, musi działać jak Mini, musi jeździć jak Mini... więc jest to trochę równowaga"
Producent Coopera zdaje sobie sprawę, że pomimo imponującego przyspieszenia, jakie zapewnia wiele pojazdów elektrycznych, jazda to coś więcej niż osiągi na prostej. Nawet firmy samochodowe, które w przeszłości koncentrowały się przede wszystkim na niskiej wadze, takie jak Porsche, zaczęły produkować szokująco ciężkie pojazdy elektryczne.
Duża masa akumulatorów litowo-jonowych utrudnia zaprojektowanie wydajnego pojazdu elektrycznego, który spełni oczekiwania pod względem zasięgu, osiągów i kosztów.
Dla nadchodzącego Mini Cooper JCW EV oznacza to, że może on nie mieć niespodziewanych osiągów na prostej lub wyróżniającego się zasięgu, takich jak Tesla Model 3 Performance lub Hyundai Ioniq 5 N.
Biorąc jednak pod uwagę nacisk kierownictwa na dziedzictwo Mini Cooper, możemy spodziewać się, że będzie on lekki - lub przynajmniej lżejszy niż wiele innych pojazdów elektrycznych - zwinny, kompaktowy i wygodny w siedzeniu.
Mini nie jest jednak jedyną firmą motoryzacyjną, która dąży do stworzenia lżejszych i bardziej zwinnych samochodów elektrycznych. Na początku tego miesiąca Nissan potwierdził, że poczeka do komercjalizacji technologii akumulatorów półprzewodnikowych, zanim firma wypuści na rynek elektrycznego Nissana GT-Rponieważ firma uważa, że nowa technologia jest jedynym sposobem na osiągnięcie masy, osiągów i właściwości jezdnych oczekiwanych od legendarnego supersamochodu-zabójcy.
W międzyczasie jednak marka będzie nadal produkować wersje ICE swoich kompaktowych samochodów wyczynowych co najmniej do 2030 roku, w odpowiedzi na stały popyt, potwierdzili dyrektorzy.
"Mówiliśmy o byciu bardziej zelektryfikowanym lub zelektryfikowanym na początku lat 2030. To nadal oznacza, że mamy kilka lat, szczególnie w Ameryce Północnej, ponieważ istnieje popyt na benzynowe JCW"
Proszę kupićPlaymobil Mini Cooper (70921) na Amazon.