Mniejsza i tańsza Tesla Model 2 wyceniona na połowę kosztów platformy Modelu 3 jest wreszcie w opracowaniu
Po odłożeniu na bok długo oczekiwanego przystępnego cenowo modelu Tesli, aby zakończyć prace nad elektrycznym pickupem Cybertruck i pojazdu dalekobieżnego Semi, Tesla w końcu przystępuje do tworzenia samochodu elektrycznego o wartości poniżej 30 000 USD, który obiecuje od jakiegoś czasu. Cóż, na początku Elon Musk obiecywał pojazd za 25 000 dolarów, ale potem przyszła inflacja i zatory w łańcuchu dostaw.
Najtańsza Tesla zostanie zbudowana na nowej platformie, o której Elon Musk mówił podczas ostatniej rozmowy o zarobkach, a która będzie miała na celu osiągnięcie połowy kosztów produkcji Modelu 3. Ponieważ Model 3 jest obecnie najtańszą Teslą, Model 2 lub jakkolwiek zostanie nazwany, musiałby zaczynać się w przedziale 25 000$ - 30 000$, aby mieć szansę na masowe przyjęcie na rynku.
"Oczywiście, zamierzamy wziąć wszystko, czego nauczyliśmy się od S, X, 3, Y, Cybertruck i Semi do tej platformy", sugerował Elon Musk i dodał, że Tesla jest na "2-for-1 target", co oznacza, że będzie starał się zmniejszyć o połowę koszty nowej platformy do produkcji pojazdu. Rzekomy Model 2 "będzie mniejszy, żeby było jasne", ostrzegł CEO Tesli, ale będzie pierwszym pojazdem pioniera EV na rynku masowym i prawdopodobnie przebije "wszystkie inne pojazdy Tesli razem wzięte".
Te obietnice współgrają z tym, co Szef relacji inwestorskich Tesli Martin Viecha powiedział w niedawnym wywiadzie. Według niego nadrzędnymi celami firmy na najbliższe 5 lat są stałe dostawy baterii, co jego zdaniem już udało się osiągnąć, oraz obniżenie kosztów produkcji poprzez przeniesienie lwiej części produkcji do bardziej wydajnych Gigafaktur w Teksasie lub Berlinie.
Tym razem jednak Tesla będzie miała potężnych konkurentów na drodze do masowego przyjęcia EV na rynku i nie jest to tylko VW. Były członek zarządu Tesli Steve Westley powiedział w wywiadzie dla CNBCże głównym konkurentem Tesli jest teraz BYD, który prawdopodobnie zakończy rok z milionem wyprodukowanych pojazdów elektrycznych i ma już na rynku sedana o wartości 30 000 dolarówo specyfikacji przewyższającej możliwości Modelu 3
Chiński gigant EV NIO również rozpoczął rozwój submarki dla tańszych samochodów elektrycznych o wartości poniżej 25 000 USDa zarówno NIO, jak i BYD sprzedają teraz na Zachodzie. Honda również zamierza mieć wiele modeli EV poniżej 30 000 dolaróww ciągu najbliższych 5 lat, więc Tesla musiałaby się pospieszyć ze swoim ewentualnym harmonogramem rozwoju i uruchomienia Modelu 2 do 2027 roku. Rynek może być zupełnie inna gra w piłkę do czasu, gdy skończy badania, jak zmniejszyć koszty o połowę z nową platformą dla taniego masowego rynku Tesli.