Społeczność modderów po raz kolejny zrobiła to, co powinni byli zrobić producenci OEM, tacy jak Nvidia, Microsoft i AMD. Tym razem opracowali oni mod, który wprowadza FSR 4 lub AMD FidelityFX Super Resolution do każdej gry, która już obsługuje DLSS 2 lub XeSS. Jest to nadal ograniczone do najnowszych procesorów graficznych Radeon RX 9070 i RX 9070 XT, ale teraz więcej gier może działać lepiej na systemach z tymi procesorami graficznymi, zamiast garstki, która obecnie obsługuje funkcję skalowania w górę.
Przesłany na GitHub przez użytkownika cdozdil, mod o nazwie OptiScaler pozwala grom, które już obsługują Deep Learning Super Sampling (DLSS) 2, FSR 2 lub Intel XeSS firmy Nvidia, zastąpić je dowolnym innym upscalerem, w tym FSR 4. Działa to również w drugą stronę, co oznacza, że jeśli gra obsługuje tylko FSR lub XeSS, mod pozwala użytkownikom na wstrzyknięcie obsługi DLSS, co może działać lepiej, jeśli mają GPU RTX. Pozwala to również użytkownikom korzystać z technologii generowania klatek, którą zapewniają te upscalery, nawet jeśli twórca gry nie dodał do niej wsparcia.
Według strony GitHub, sposób działania OptiScaler polega na implementacji metod API tych różnych technologii skalowania i działaniu jako pośrednik w celu przekierowania gry do wyboru dowolnego skalera. Dzięki integracji z innymi modami, takimi jak OptiFG, Nukem's dlssg-to-fsr3 i FakeMichau's FakeNvapi, może włączyć generowanie klatek, a także Anti-Lag 2.
Należy zauważyć, że wsparcie dla FSR 4 jest obecnie w fazie eksperymentalnej i może być zaimplementowane tylko w kompilacjach Nightly. Oznacza to, że mogą występować pewne błędy, a ogólne wrażenia mogą nie być tak zoptymalizowane, jak przy użyciu innych upscalerów. Biorąc to pod uwagę, użytkownik udostępnił kilka wyników fSR 4 przez OptiScaler w akcji w Cyberpunk 2077 i umożliwiło to ponad 60 FPS przy 1440p z pełnym Path Tracing, jednym z najcięższych ustawień w grze. Gra nie wspiera oficjalnie FSR 3.1, więc można się spodziewać, że nie będzie też oficjalnego wsparcia dla FSR 4.