Notebookcheck Logo

Model Y Juniper z nienaruszoną kabiną wskazuje na zwiększoną sztywność skrętną po faceliftingu

Model Y z 2026 r. uczestniczył już w poważnym wypadku bez uszkodzenia klatki pasażerskiej (źródło zdjęcia: Copart)
Model Y z 2026 r. uczestniczył już w poważnym wypadku bez uszkodzenia klatki pasażerskiej (źródło zdjęcia: Copart)
Nowa Tesla Model Y Juniper Refresh brała już udział w wypadku, w wyniku którego trafiła na złomowisko w Teksasie zaledwie kilka tygodni po premierze. Kabina nowego Modelu Y wyszła jednak z tego bez szwanku, co dobrze wróży bezpieczeństwu pasażerów.
E-Mobility

Według zespołu inżynierów Tesli, nadwozie nowego odświeżonego Modelu Y Juniper z 2026 roku https://x.com/teslaownersSV/status/1887190592108781761 ze zwiększoną sztywnością skrętną i innymi ulepszeniami bezpieczeństwa, które powinny się przydać podczas wypadku.

"Sztywna struktura nadwozia lepiej pochłania energię zderzenia, podczas gdy poduszki powietrzne pomagają chronić pasażerów" - mówi Tesla, opisując, w jaki sposób zaprojektowała odświeżenie dla lepszego bezpieczeństwa pasażerów.

Testowanie tego twierdzenia nie trwało długo, ponieważ na złomowisku w Houston pojawił się na sprzedaż jeden z pierwszych w Stanach Zjednoczonych Model Y po faceliftingu.

Pojazd ma mniej niż 200 mil na liczniku przebiegu, ale był już zaangażowany w zderzenie po stronie pasażera, które zgniotło panel ćwiartki i najwyraźniej zdziesiątkowało całe nadkole i zestaw zawieszenia.

360-stopniowa wycieczka po wnętrzu Modelu Y pokazuje jednak, że kabina pozostała nienaruszona, w tym po stronie zderzenia, a poduszki powietrzne nawet się nie uruchomiły.

Tesla szczyci się tworzeniem pojazdów z pięciogwiazdkowymi ocenami bezpieczeństwa zderzeniowego, przy czym pasażerowie Modelu Y uciekają z przerażających wypadków stosunkowo bez szwanku, a Model 3 jest jedynym samochodem samochód test zderzeniowy przyczepy.

Niektóre z dobrych wyników Tesli w zakresie bezpieczeństwa pasażerów wynikają z cech konstrukcyjnych charakterystycznych dla pojazdów elektrycznych jako całości, takich jak nisko położony środek ciężkości ze względu na ciężki zestaw akumulatorów na dole.

Inne, takie jak gigacast z tyłu, wzmocnienia ramy lub projekty stref zgniotu, są rozwiązaniami inżynieryjnymi Tesli podobnymi do tych, które przyniosły poprawę sztywności skrętnej w nowym Modelu Y.

Procedura testów zderzeniowych NHTSA podsumowuje testy zderzeniowe Tesli podsumowuje, że samochody Tesli mają"mocny, sztywny przedział pasażerski, wzmocniony akumulator i ogólnie nisko położony środek ciężkości""Te podstawy bezpieczeństwa", wyjaśnia Tesla,"pomagają zapobiegać wtargnięciu do kabiny i modułów akumulatorów, zmniejszają ryzyko przewrócenia się i systematycznie rozkładają siły zderzenia z dala od kabiny - wszystko to, zapewniając jednocześnie podstawę dla naszej doskonałej przedniej strefy zgniotu, która jest zoptymalizowana pod kątem pochłaniania energii i bardziej wydajnego zgniatania"

Przyznaję, że nowy Model Y musi jeszcze udowodnić swoją skuteczność poprzez przewracając się lub zderzając się w przyczepie i drzewach, jak jego poprzednik, a ludzie w środku odnieśli tylko niewielkie obrażenia, ale pierwszy całkowity lifting może być zwiastunem tego, co nadejdzie w zakresie bezpieczeństwa pasażerów.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 03 > Model Y Juniper z nienaruszoną kabiną wskazuje na zwiększoną sztywność skrętną po faceliftingu
Daniel Zlatev, 2025-03-28 (Update: 2025-03-28)