Musk ponownie oburza bazę użytkowników Twittera w ostatniej próbie wymuszenia subskrypcji
Odkąd Elon Musk przejął Twittera w październiku za około 44 miliardy dolarów, zmiany na platformie przed kulisami i za kulisami następowały szybko i szybko. Twierdząc, że firma przepalała gotówkę, Musk zwolnił 75% z 7500 pracowników, dokonując przypadkowych cięć, w wyniku których niektórzy kluczowi pracownicy zostali zwolnieni tylko po to, by później zostać ponownie zatrudnieni. Musk zmienił również schemat niebieskich znaczników na Twitterze, usuwając je ze starszych kont, które zostały im przyznane za bycie godnymi uwagi i twierdząc, że będą one teraz dostępne dla wszystkich - za odpowiednią cenę.
Od tego czasu Musk usilnie stara się nadal zachęcać do korzystania z subskrypcji Twitter Blue, zwykle poprzez zmniejszanie użyteczności zwykłego konta, na przykład poprzez sztuczne ograniczanie zasięgu. W swojej ostatniej przejrzystej próbie monetyzacji Twittera, Musk wcześniej dzisiaj tweetował:
Aby zaradzić ekstremalnym poziomom skrobania danych i manipulacji systemem, zastosowaliśmy następujące tymczasowe ograniczenia:
- Zweryfikowane konta są ograniczone do czytania 6000 postów/dzień
- Niezweryfikowane konta do 600 postów/dzień
- Nowe niezweryfikowane konta do 300/dzień
Natychmiast spotkało się to z reakcją użytkowników spoza Twitter Blue, którzy szybko zwiększyli swoje limity przeglądania i zabrali się na Twittera, aby wyrazić swoje oburzenie zmianami. Musk wyjaśnił, że była to odpowiedź mająca na celu ograniczenie możliwości ChatGPT i innych technologii AI do skrobania danych użytkowników, jednak szybko odpowiedział tweetując że limity zostaną zniesione do "8000 dla zweryfikowanych, 800 dla niezweryfikowanych i 400 dla nowych niezweryfikowanych", by zaledwie kilka godzin później tweetować że będzie to "Teraz do 10k, 1k i 0,5k". Na tym etapie Musk nie wyjaśnił dokładnie, co miał na myśli w oryginalnym tweecie, mówiąc, że zmiany są "tymczasowe" i kiedy sztucznie nałożone limity zostaną zniesione.
Subskrypcja Twitter Blue kosztuje obecnie 8 USD za pośrednictwem Internetu lub 11 USD za pośrednictwem iOS. Korzyści z subskrypcji obejmują możliwość publikowania dłuższych tweetów, możliwość edytowania tweetów, wyświetlanie o 50% mniej reklam i dłuższe przesyłanie wideo wśród innych dodatkowych funkcji - które teraz obejmują również możliwość przeglądania większej liczby tweetów dziennie niż niezweryfikowane konta (bez subskrypcji).