NBA prezentuje chatbota NB-AI, aby walczyć ze spadającą oglądalnością meczów koszykówki, zwłaszcza wśród pokolenia Z i młodszych
Komisarz NBA zaprezentował asystenta głosowego NB-AI podczas 2024 NBA All-Star Tech Summit. Ta nowa technologia jest próbą budowania zaangażowania i fanów NBA w świetle spadającej oglądalności telewizji.
Branża sportowa została zbudowana na gwałtownym wzroście posiadania telewizji domowej po II wojnie światowej. Darmowe transmisje meczów umożliwiły NBA zbudowanie dużej bazy fanów. Jednak posiadanie telewizji przez osoby urodzone po 1997 roku (pokolenie Z i młodsze) stale spada. Niezależnie od tego, czy badanie zostało przeprowadzone przez Nielsen czy Deloitteoglądanie telewizji nie jest ulubioną rozrywką młodzieży, więc oglądalność sportu stale spada w ostatnich latach.
NBA zaczęła wykorzystywać technologie 3D VR, LED i AI, aby przeciwdziałać temu niepokojącemu trendowi. Fani mogą oglądać mecze w 3D VR po partnerstwie z Meta podczas gdy boisko do koszykówki LED wyświetla powtórki, statystyki i animacje.
NB-AI to chatbot ze sztuczną inteligencją, który ma zaangażować nową generację widzów niebędących telewidzami. W krótkiej demonstracji chatbot odtworzył film o koszykówce, gdy został o to poproszony. Co bardziej imponujące, asystent głosowy stworzył stylizowany klip z gry, który wyglądał podobnie do gry wideo w stylu anime. Wykorzystuje to duże zainteresowanie młodych ludzi grami. Dodatkowe funkcje i dostępność nie zostały ogłoszone.
Dopóki NB-AI nie zostanie wydany, dlaczego nie zagrać w kosza IRL z ładną piłką do koszykówki(taką jak ta na Amazon).