NHTSA bada problem całkowitej utraty mocy Hyundaia Ioniq 5, który może dotyczyć ponad 33 000 kierowców
Amerykańska Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęła wstępną ocenę w celu określenia zakresu i wagi problemu, który dotyka właścicieli Hyundaia Ioniq 5. Zgodnie z raportem Biura Badania Wad NHTSA [PDF], 30 właścicieli modelu Ioniq 5 zgłosiło, że usłyszało głośny trzask i doświadczyło nagłej, nieoczekiwanej utraty mocy elektrycznego układu napędowego natychmiast po wystąpieniu hałasu.
Chociaż problem nie spowodował żadnych wypadków, pożarów ani obrażeń, wydaje się, że jest to zdarzenie związane z nadmiernym prądem w Zintegrowanym Sterowniku Jednostki Ładującej (ICCU), które powoduje uszkodzenie tranzystorów w konwerterze DC-DC, który zapewnia zasilanie akumulatora 12 V. Usterka w obwodzie zasilania 12 V może łatwo spowodować utratę zasilania, ponieważ akumulator niskonapięciowy jest odpowiedzialny za zamknięcie obwodu, który umożliwia włączenie układu napędowego wysokiego napięcia.
Hyundai wydał podobno oświadczenie, w którym obiecał wysłać aktualizację oprogramowania w celu naprawienia problemu w lipcu i w razie potrzeby wymienić wadliwe komponenty. W przypadku braku rozwiązania programowego, naprawa poprzez fizyczne wycofanie może być dość trywialna do zastosowania, w przeciwieństwie do wycofania akumulatora wysokonapięciowego, które może pozostawić właścicieli czekających tygodniami na naprawę na naprawę.
Pojazdy elektryczne okazały się wcześniej cierpieć z powodu większej liczby wycofań niż ich odpowiedniki napędzane silnikami spalinowymi, chociaż Hyundai Ioniq 5 otrzymał stosunkowo pozytywne prognozy niezawodności od takich firm jak Consumer Reports. To powiedziawszy, wycofania są normalną częścią przemysłu motoryzacyjnego, a Hyundai wykazuje chęć zrobienia tego, co słuszne, współpracując z NHTSA, zamiast próbować ukryć tę kwestię.
Kup uchwyt do szybkiego ładowania telefonu samochodowego CHGeek 15W na Amazon.
Źródło(a)
FOX Business, NHTSA [PDF], Speak EV, Hyundai, Consumer Reports