Notebookcheck Logo

NHTSA bada problem całkowitej utraty mocy Hyundaia Ioniq 5, który może dotyczyć ponad 33 000 kierowców

Hyundai Ioniq 5 trafił w gusta nabywców pojazdów elektrycznych poszukujących odrobiny retro-futurystycznego stylu. (Źródło zdjęcia: Hyundai)
Hyundai Ioniq 5 trafił w gusta nabywców pojazdów elektrycznych poszukujących odrobiny retro-futurystycznego stylu. (Źródło zdjęcia: Hyundai)
Najwyraźniej w 2022 r. właściciele Hyundaia Ioniq 5 doświadczyli całkowitej utraty mocy napędu elektrycznego w swoich pojazdach. 30 właścicieli poskarżyło się NHTSA na "głośny trzask", po którym nastąpiła nagła utrata mocy. NHTSA wszczęła dochodzenie w sprawie skarg, a agencja szacuje, że problem dotyczy 39 559 pojazdów. Hyundai poinformował, że współpracuje z NHTSA podczas dochodzenia.
E-Mobility Launch Fail Business Software

Amerykańska Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęła wstępną ocenę w celu określenia zakresu i wagi problemu, który dotyka właścicieli Hyundaia Ioniq 5. Zgodnie z raportem Biura Badania Wad NHTSA [PDF], 30 właścicieli modelu Ioniq 5 zgłosiło, że usłyszało głośny trzask i doświadczyło nagłej, nieoczekiwanej utraty mocy elektrycznego układu napędowego natychmiast po wystąpieniu hałasu.

Chociaż problem nie spowodował żadnych wypadków, pożarów ani obrażeń, wydaje się, że jest to zdarzenie związane z nadmiernym prądem w Zintegrowanym Sterowniku Jednostki Ładującej (ICCU), które powoduje uszkodzenie tranzystorów w konwerterze DC-DC, który zapewnia zasilanie akumulatora 12 V. Usterka w obwodzie zasilania 12 V może łatwo spowodować utratę zasilania, ponieważ akumulator niskonapięciowy jest odpowiedzialny za zamknięcie obwodu, który umożliwia włączenie układu napędowego wysokiego napięcia.

Hyundai wydał podobno oświadczenie, w którym obiecał wysłać aktualizację oprogramowania w celu naprawienia problemu w lipcu i w razie potrzeby wymienić wadliwe komponenty. W przypadku braku rozwiązania programowego, naprawa poprzez fizyczne wycofanie może być dość trywialna do zastosowania, w przeciwieństwie do wycofania akumulatora wysokonapięciowego, które może pozostawić właścicieli czekających tygodniami na naprawę na naprawę.

Pojazdy elektryczne okazały się wcześniej cierpieć z powodu większej liczby wycofań niż ich odpowiedniki napędzane silnikami spalinowymi, chociaż Hyundai Ioniq 5 otrzymał stosunkowo pozytywne prognozy niezawodności od takich firm jak Consumer Reports. To powiedziawszy, wycofania są normalną częścią przemysłu motoryzacyjnego, a Hyundai wykazuje chęć zrobienia tego, co słuszne, współpracując z NHTSA, zamiast próbować ukryć tę kwestię.

Kup uchwyt do szybkiego ładowania telefonu samochodowego CHGeek 15W na Amazon.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > NHTSA bada problem całkowitej utraty mocy Hyundaia Ioniq 5, który może dotyczyć ponad 33 000 kierowców
Julian van der Merwe, 2023-06-20 (Update: 2023-06-20)