NIO ET9 to pierwszy chiński samochód klasy premium z napędem elektrycznym, wyposażony w unikalną baterię 46105 i układ kierowniczy Tesla Cybertruck
Tesla Cybertruck steer-by-wire i systemy wysokiego napięcia właśnie zyskały konkurenta w postaci pierwszego samochodu premium od chińskiego producenta samochodów, który przeskakuje kolejkę pojazdów spalinowych i przechodzi prosto do ery pojazdów elektrycznych. Luksusowy sedan NIO ET9 przebija jednak Teslę pod względem wielu specyfikacji i jest pełen unikalnych technologii godnych swojej ceny wynoszącej 112 000 USD.
Architektura 925V w ET9, bateria 46105 i układ autonomicznej jazdy 5 nm są pierwszymi w każdym pojeździe elektrycznym, podczas gdy NIO wprowadza również wiodący w swojej klasie system zawieszenia, który może regulować wysokość o 50 mm w ciągu sekundy. Ogromne ekrany dla każdego pasażera, panoramiczny dach z oświetleniem ambientowym i fotele z masażem dopełniają luksusowe wnętrze, czego można się spodziewać po pierwszym chińskim luksusowym samochodzie, który ma konkurować z takimi modelami jak Mercedes Maybach czy Porsche Panamera.
Specyfikacja i funkcje NIO ET5
Będąc samochodem elektrycznym NIO, ET9 może również "tankować" szybciej niż jakikolwiek inny pojazd elektryczny za pośrednictwem firmy sieć stacji i być w drodze z w pełni naładowanym akumulatorem 120 kWh w około 3 minuty. Ta sama bateria składa się z unikalnych ogniw 46105, które są wyższe i mają wyższą gęstość energii niż ogniwa 4680 cylindryczne ogniwa, których Tesla używa w Cybertrucku. Akumulator jest również przystosowany do szalenie szybkich prędkości ładowania 5C, a NIO obiecuje, że 5 minut ładowania ET9 na jego 640 kWh wystarczy na przejechanie 255 km (158 mil).
Oprócz wysokiej klasy napędu elektrycznego i zaawansowanego technologicznie układu zawieszenia, który kompensuje każdy wybój na drodze, ET9 jest również wyposażony w najlepsze możliwości inteligentnej jazdy, które są możliwe dzięki opracowanemu przez NIO układowi autonomicznej jazdy Shenji 5 nm, który według firmy może konkurować z czterema układami NVIDIA Drive Orin nVIDIA Drive Orin. ET9 będzie miał dwa z nich do celów redundancji.
Mówiąc o redundancji, obejmuje ona nie tylko platformę przetwarzania, ale także hamulce, układ napędowy, czujniki i nowy system steer-by-wire (SBW). Podobnie jak Cybertruck, NIO ET9 oferuje redundantne silniki SBW, zasilane nowoczesnym silnikiem 48V a także skręt tylnych kół o 8,3°, który pozwala temu dużemu elektrycznemu sedanowi o długości 5,324 mm skręcać w mgnieniu oka.
Rezerwacje przedsprzedażowe NIO ET9 już się rozpoczęły, a pierwsze dostawy zostaną wysłane do klientów w 1 kwartale 2025 roku. Mamy słowo, czy będzie również w stanie wykorzystać NIO 150 kWh który został właśnie przetestowany jako zdolny do przejechania ponad 650 mil na jednym ładowaniu, podobnie jak inne sedany klasy premium.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon