NIO demonstruje swoją nową sieć stacji wymiany akumulatorów EV, która ładuje w pełni naładowany pakiet w mniej niż 3 minuty
Podczas gdy Tesla odrzuciła stacje wymiany baterii EV jako niepraktyczne rozwiązanie dla przerażającego zakresu niepokoju, że samochody elektryczne przynieść, producenci samochodów, takich jak NIO są rozszerzenie ich sieci stacji wymiany. To właśnie pokazał up i działa na żywo stacji, z których planuje zbudować 900 więcej do końca roku, z 2.300 całkowitej, że jego sieć wymiany baterii będzie miał w czasie.
Dzięki nowej stacji wymiana na w pełni naładowaną świeżą baterię zajmuje mniej niż 3 minuty, a jej pierwsza rzeczywista obecność została zademonstrowana obok hotelu w obecności prezesa NIO, Li. Oprócz 20% szybszej wymiany baterii w porównaniu z poprzednią generacją, stacja zwiększa również dzienną zdolność serwisową o 30% do 408 wymian.
Stacja może teraz przechowywać jednocześnie 21 świeżych pakietów baterii, w porównaniu z 13 w przypadku drugiej generacji, i może zaoferować autonomiczną pracę dla pojazdów NIOdzięki dwóm jednostkom LiDAR i procesorom Nvidia Orin o łącznej wydajności obliczeniowej 508 TOPS. Około 400 nowych stacji będzie znajdować się wzdłuż głównych autostrad, a 600 w centrach miast, ponieważ NIO zamierza budować w tempie do 150 nowych jednostek miesięcznie, począwszy od czerwca tego roku.
W ramach globalnej ekspansji NIO zbudowało stacje w Norwegii, Niemczech, Szwecji i Holandii, a wraz z wprowadzeniem nowego sedana ET5 w Europie prawdopodobnie kolejne kraje dołączą do szaleństwa wymiany baterii. W zeszłym miesiącu około 60% ładunków w pojazdach elektrycznych NIO pochodziło z wygodnej wymiany baterii, dlatego NIO stara się jak najszybciej rozbudować swoją infrastrukturę stacji wymiany.