NIO i Shell prezentują pierwszą europejską stację wymiany baterii w ramach świętego sojuszu
NIO ogłosiło swoje bezbożne partnerstwo z Shell w 2021 roku, a następnie otworzyło szereg stacji wymiany baterii w Chinach we współpracy z gigantem naftowym. Teraz para oficjalnie otworzyła pierwszą stację wymiany baterii Shell-NIO w Europie, ogłaszając otwarcie na Twitter.
NIO twierdzi, że jego stacje wymiany mogą wykonać 312 wymian w ciągu dnia, ale ograniczenia infrastruktury pozwalają na ładowanie tylko do 13 akumulatorów jednocześnie z mocą 20-80 kW. Mówiąc bardziej realistycznie, 13 akumulatorów o pojemności 75 kWh ładowanych ze średnią mocą 50 kW oznacza całkowitą dzienną pojemność około 208 akumulatorów. W przeciwieństwie do tego, Superchargers Tesli, które podobno ładują pojazdy do 100% w czasie od godziny do 75 minut, mogą teoretycznie obsłużyć około 20 ładowań dziennie, w zależności od pojemności akumulatora - ponieważ dwa Superchargers mieszczą się w tej samej przestrzeni co stacja wymiany NIO, można oczekiwać 40 ładowań dziennie w tej samej przestrzeni.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że rozwiązanie NIO z pewnością wygeneruje mniej kolejek niż ładowarki Tesli, ale ładowanie i nawyki jazdy są bardziej restrykcyjne niż teoretyczna pojemność stacji wymiany.
To nie jest NIOw Europie, ani nawet pierwsza w Holandii, ale jest to pierwsza europejska stacja wymiany baterii, którą obsługuje we współpracy z Shell. Chińska marka obsługuje już 16 innych stacji wymiany na całym kontynencie, a także wiele stacji ładowania. NIO i Shell planują mieć 100 stacji wymiany baterii w Chinach do 2025 roku i możemy spodziewać się większej liczby europejskich stacji wymiany baterii Shell, jeśli para odniesie sukces w początkowym projekcie pilotażowym.
Kup ładowarkę ChargePoint Home Flex 50 Amp do pojazdów elektrycznych (EV) na Amazon.
NIO opent 5e Swap Station in Harmelen Nederland ????????????????????https://t.co/xC5YA8fKdR pic.twitter.com/aoGsuB69FT
— NIO Shareholders Netherlands (@NetherlandsNio) May 15, 2023