Notebookcheck Logo

NIO i Shell prezentują pierwszą europejską stację wymiany baterii w ramach świętego sojuszu

Jeśli myślałeś, że zakup pojazdu elektrycznego oznacza koniec wspierania przemysłu naftowego, pomyśl jeszcze raz. (Źródło zdjęcia: NIO)
Jeśli myślałeś, że zakup pojazdu elektrycznego oznacza koniec wspierania przemysłu naftowego, pomyśl jeszcze raz. (Źródło zdjęcia: NIO)
NIO i Shell otworzyły w Holandii pierwszą w Europie stację wymiany akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Stacja wymiany baterii jest w stanie wykonać 312 wymian dziennie, mimo że zajmuje tylko tyle samo miejsca, co podwójny garaż. Dla porównania, Superchargers Tesli zajmujące ten sam obszar mogą naładować około 40 pojazdów w ciągu 24 godzin.
E-Mobility Launch Business

NIO ogłosiło swoje bezbożne partnerstwo z Shell w 2021 roku, a następnie otworzyło szereg stacji wymiany baterii w Chinach we współpracy z gigantem naftowym. Teraz para oficjalnie otworzyła pierwszą stację wymiany baterii Shell-NIO w Europie, ogłaszając otwarcie na Twitter.

NIO twierdzi, że jego stacje wymiany mogą wykonać 312 wymian w ciągu dnia, ale ograniczenia infrastruktury pozwalają na ładowanie tylko do 13 akumulatorów jednocześnie z mocą 20-80 kW. Mówiąc bardziej realistycznie, 13 akumulatorów o pojemności 75 kWh ładowanych ze średnią mocą 50 kW oznacza całkowitą dzienną pojemność około 208 akumulatorów. W przeciwieństwie do tego, Superchargers Tesli, które podobno ładują pojazdy do 100% w czasie od godziny do 75 minut, mogą teoretycznie obsłużyć około 20 ładowań dziennie, w zależności od pojemności akumulatora - ponieważ dwa Superchargers mieszczą się w tej samej przestrzeni co stacja wymiany NIO, można oczekiwać 40 ładowań dziennie w tej samej przestrzeni.

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że rozwiązanie NIO z pewnością wygeneruje mniej kolejek niż ładowarki Tesli, ale ładowanie i nawyki jazdy są bardziej restrykcyjne niż teoretyczna pojemność stacji wymiany.

To nie jest NIOw Europie, ani nawet pierwsza w Holandii, ale jest to pierwsza europejska stacja wymiany baterii, którą obsługuje we współpracy z Shell. Chińska marka obsługuje już 16 innych stacji wymiany na całym kontynencie, a także wiele stacji ładowania. NIO i Shell planują mieć 100 stacji wymiany baterii w Chinach do 2025 roku i możemy spodziewać się większej liczby europejskich stacji wymiany baterii Shell, jeśli para odniesie sukces w początkowym projekcie pilotażowym.

Kup ładowarkę ChargePoint Home Flex 50 Amp do pojazdów elektrycznych (EV) na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 05 > NIO i Shell prezentują pierwszą europejską stację wymiany baterii w ramach świętego sojuszu
Julian van der Merwe, 2023-05-17 (Update: 2023-05-17)