NIO informuje o 31% wzroście globalnej sprzedaży EV w kwietniu 2023 r., gdyż Tesla odczuwa rosnącą presję ze wschodu
NIO opublikowało niedawno swoją April 2023 Delivery Updatew której firma wyszczególniła liczbę pojazdów, które dostarczyła w ciągu miesiąca. W szczególności, rywal Tesli zdołał dostarczyć około 6 658 pojazdów w tym miesiącu, z łączną liczbą 37 699 pojazdów do tej pory w 2023 roku. Stanowi to 31,2% wzrost rok do roku za miesiąc kwiecień i 22,2% wzrost rok do roku za okres od 1 stycznia do 30 kwietnia.
Z drugiej strony, Reuters podaje, że między 1 stycznia 2023 r. a 19 marca 2023 r., Tesla - prawdopodobnie największy międzynarodowy konkurent NIO - wystawiła 106 915 pojazdów. To sprawia, że produkcja NIO brzmi raczej słabo, ale należy zauważyć, że Tesla jest w biznesie tworzenia EV już od jakiegoś czasu, a NIO dopiero od 2018 roku. Porównując obie firmy w początkowym okresie ich działalności, NIO wydaje się prześcigać Teslę pod względem wzrostu. Według Electrek, osiągnięcie granicy 300 000 pojazdów w 2018 roku zajęło Tesli pięć lat. NIO osiągnęło już 327 255 skumulowanych dostaw, mimo że dopiero naprawdę rozpoczęło masową produkcję na dużą skalę w 2019 roku - cały rok wcześniej nie jest niczym, z czego można by szydzić.
Ten silny wynik z I kwartału i kwietnia 2023 roku przychodzi po piętach niesamowitego grudnia 2022 roku, gdzie raport firmy za I kwartał wykazał 60% wzrost dostaw w skali roku. Firma przypisuje swoje ostatnie sukcesy do ET5 luksusowego sedana klasy średniej o zasięgu 1000 km (~621 mil) oraz ES7, crossovera SUV o zasięgu 930 km (577 mil). Ciągły wzrost zarówno Tesli, jak i jej rywali, takich jak NIO i BYD, wskazuje na silny rynek EV na horyzoncie.
Kup JuiceBox 40 Smart Electric Vehicle (EV) Charging Station na Amazon.