Notebookcheck Logo

NIO prezentuje najwyższej klasy elektryczny sedan z szybką regulacją zawieszenia podczas pęknięcia opony i własnym chipem do samodzielnej jazdy 5 nm

Nowy ET9 jest wyposażony w układ napędowy 925V (źródło zdjęcia: NIO)
Nowy ET9 jest wyposażony w układ napędowy 925V (źródło zdjęcia: NIO)
Nie tylko Tesla Model S, ale także elektryczne sedany klasy premium, takie jak Porsche Taycan czy linia Lucid Air, mają niewiele wspólnego z nowym NIO ET9, a jego cena to pokazuje.
E-Mobility

Jeden z najbardziej innowacyjnych producentów pojazdów elektrycznych właśnie ogłosił swój nowy sedan NIO ET9, a jego specyfikacje plasują go na szczycie łańcucha żywnościowego pojazdów elektrycznych klasy premium.

Zaczynając od ponad 100 000 USD, ET9 posiada rekordowo wysokonapięciowy układ napędowy 925 V i nowe inteligentne podwozie NIO SkyRide z systemami Steer-by-Wire, Rear-Wheel Steering i Full Active Suspension.

Protokół komunikacyjny Full-Link Ultra-Low Latency umożliwia natychmiastową reakcję zawieszenia w czasie poniżej 0,3 sekundy, co pozwala ET9 zachować stabilność, nawet jeśli opona wybuchnie podczas jazdy z prędkością 100 mil na godzinę, co można zobaczyć na poniższym filmie testowym.

ET9 sedan to duży, luksusowy, czteromiejscowy samochód, który oferuje dużo miejsca na nogi i głowę dzięki długości 5 325 mm, wysokości 1 621 mm i rozstawowi osi 3 250 mm.

Być może najciekawsze specyfikacje ET9 koncentrują się jednak na architekturze układu napędowego i systemie przetwarzania. NIO udało się z powodzeniem wyprodukować własny układ scalony Shenji NX9031, zbudowany w nowoczesnym procesie produkcyjnym 5 nm. Oprócz mnóstwa kamer i czujników, system autonomicznej jazdy ET9 obejmuje nie tylko LiDAR w górnej części pojazdu, ale także dwa boczne LiDAR-y, co wyraźnie kontrastuje ze sprzętem FSD Tesli, który opiera się wyłącznie na danych wejściowych z kamery.

NIO ET9 jest również pierwszym chińskim pojazdem z technologią steer-by-wire w masowej produkcji, a także jest wyposażony w układ kierowniczy tylnych kół o ostrzejszym kącie 8,3 stopnia niż to, do czego obecnie zdolny jest Cybertruck Tesli. Maksymalny kąt skrętu tylnych kół wynoszący 8,3° zapewnia średnicę zawracania wynoszącą zaledwie 10,9 metra, co pozwala na ostrzejsze zawracanie lub parkowanie w ciasnych miejscach.

Akumulator o pojemności 100 kWh może napędzać ET9 przez 650 kilometrów, czyli ponad 400 mil, ale to w lokalnym cyklu testowym CLTC, który jest znacznie bardziej hojny niż szacunki EPA w USA.

NIO wystawiło już ET9 o mocy 700 KM na zamówienie w przedsprzedaży z początkową partią 999 limitowanych egzemplarzy w cenie od 94 500 USD z opcją NIO BaaS (bateria jako usługa), która umożliwia wymianę baterii na w pełni naładowaną w ciągu 3 minut w dowolnej z tysięcy stacji wymiany, z miesięcznym wynajmem pakietu baterii w wysokości 150 USD. Regularne dostawy nowego elektrycznego sedana premium NIO ET9 rozpoczną się w marcu 2025 roku.

Proszę kupić adapter Lectron Tesla Supercharger NACS do CCS na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 12 > NIO prezentuje najwyższej klasy elektryczny sedan z szybką regulacją zawieszenia podczas pęknięcia opony i własnym chipem do samodzielnej jazdy 5 nm
Daniel Zlatev, 2024-12-23 (Update: 2024-12-23)