NIO przedstawia EC7 SUV z najlepszą aerodynamiką i w pełni autonomiczną wymianą baterii na autostradzie
Coroczna impreza NIO Day, która odbyła się w Wigilię, przyniosła jeden nowy model - SUV EC7 o najniższym współczynniku oporu powietrza - oraz odświeżenie pełnowymiarowego SUV-a ES8 zbudowanego na nowej platformie NT 2.0 firmy NIO. NIO chwali się, że EC7, który sportuje elektryczne tylne skrzydło, zwraca tylko 0,23 Cd opór wiatru, co, jak twierdzi, czyni go маss-production SUV z najlepszą aerodynamiką. Nie tylko to, ale EC7 jest wyposażony w inteligentny przyciemniany panoramiczny dach po raz pierwszy w pojeździe elektrycznym NIO.
Jest to również najszybszy SUV NIO, jadący od 0-62 mph w zaledwie 3,8 sekundy, dzięki konfiguracji z dwoma silnikami o mocy 480kW. Cena zaczyna się od równowartości około 69 830 USD za wersję bazową z baterią 75 kWh, a pierwsze dostawy wyjdą w maju 2023 roku
Odświeżenie dużego SUV-a ES8 zaczyna się od 75 539 USD za wersję z baterią 75 kWh, a do klientów trafi w czerwcu 2023 roku. Jest sporo większy, ma wymiary 5,099 mm x 1,989 mm x 1,750 mm, a rozstaw osi wynosi 3,070 mm. Dwusilnikowy układ napędowy o mocy 480 kW przyspiesza go do 62 mph w 4,1 sekundy. Luksusowe wnętrze ES8 posiada pięciostrefową klimatyzację, panoramiczny kokpit cyfrowy PanoCinema firmy NIO oraz dźwięk przestrzenny 7.1 jako wyposażenie standardowe.
Oba SUV-y z 2023 roku posiadają wszystkie dzwonki i gwizdki najnowszej platformy NIO NT 2.0, w tym LiDAR i sprzęt Nvidia Orin, natomiast subskrypcja pakietu oprogramowania do samodzielnej jazdy zostanie wprowadzona dla nich w późniejszym terminie.
Oprócz nowych modeli EV, NIO miał wiele do pokazania w świecie szybkiego ładowania ich ostatniej nocy, jak pokazał system ładowania 500 kW, jeden z najszybszych Chin, który może doprowadzić baterie jej samochodów z poziomu 10%-80% w zaledwie 12 minut. Oprócz ultraszybkiego ładowania, NIO pracuje również nad udoskonaleniem swoich stacji wymiany akumulatorów. Nowa generacja może teraz pomieścić 21 pakietów i pozwala na 408 wymian baterii dziennie.
Jednak chyba najciekawszym wydarzeniem podczas NIO Day 2022 była w pełni autonomiczna wymiana baterii na autostradzie, którą zademonstrował producent samochodów. EV może zaplanować trasę i dojechać do stacji wymiany, wymienić akumulator bez ingerencji kierowcy, a następnie odjechać, aby ponownie włączyć się do ruchu na autostradzie. NIO buduje stacje wymiany akumulatorów w Europie i liczy na to, że zgodnie z obietnicą strategia eksportowa przyniesie zyski w 2024 roku.