NIO rozebrało samochody Tesli, aby stworzyć tańszego konkurenta Modelu Y o wysokiej wydajności
Tesla podobno rozebrała na części Hondę Civic aby dowiedzieć się, jak produkować samochody budżetowe, takie jak nieistniejący już Model 2 lub Robotaxia NIO zrobiło to samo, niszcząc pojazdy Tesli.
Podobnie jak Tesla będzie uczyć się na tym doświadczeniu, aby przenieść oszczędności kosztów Robotaxi na następny model Model Y Juniper nIO zastosowało wiedzę o rozbiórce Tesli do swojego pierwszego bezpośredniego konkurenta Konkurenta Modelu Y.
Zdemontowaliśmy wiele samochodów Tesli, a praca jest naprawdę dobra w wielu miejscach. Ale jeśli koszt nie może się równać z kosztem Tesli na rynku chińskim, to wykonaliśmy kiepską robotę. To wszystko są chińscy pracownicy i chińskie łańcuchy dostaw. Mamy też w pełni samodzielnie opracowane rzeczy. NT3.0 to nowa platforma technologiczna. Korzystamy z badań i rozwoju w zamian za koszty. Jesteśmy bardzo pewni siebie w konkurowaniu z Modelem Y.
Wcześniej dyrektor generalny NIO ogłosił, że producentowi samochodów udało się stworzyć nadchodzące Onvo L60 był o 10% tańszy w produkcji niż Tesla Model Y. Posunął się nawet do tego, że radził wstrzymać się z zakupem Modelu Y do czasu jego prezentacji.
To niebagatelna kwota oszczędności kosztów produkcji, więc Onvo L60 prawdopodobnie zadebiutuje 15 maja w niższej cenie niż Model Y w Chinach.
NIO nakleiło nawet naklejki na testowych mułach L60 z napisem "lepszy niż Model Y" i rzeczywiście, L60 będzie podobno wyposażony w architekturę 900V, większy ekran i wymienną baterię.
L60 został już przyłapany na zmianie pakietów w NIO stacji wymiany baterii a CEO zaprezentował jego luksusowe wnętrze, które wydaje się być antypodą minimalistycznego podejścia Tesli nie tak dawno temu.
Urzędnik NIO ujawnił teraz, że firma odwiedziła główne miasta i rozmawiała z wieloma rodzinami przed podjęciem decyzji o ostatecznym projekcie L60, cenie i funkcjach. Szczególny nacisk położono również na zużycie energii przez elektrycznego SUV-a od pierwszego dnia.
"Baterie kosztują dużo pieniędzy, a jeśli zmniejszymy zużycie energii, zasięg będzie dłuższy, a użytkownik zaoszczędzi pieniądze" - powiedział i dodał, że NIO musiało "komunikować się z inteligentnym sprzętem, systemem operacyjnym, chipem, a nawet zespołem bezpieczników, aby spróbować zmniejszyć zużycie energii o każdą kWh, którą można zmniejszyć".
Podczas gdy Model Y jest najlepiej sprzedającym się pojazdem Tesli, w Chinach ma on silną konkurencję i okaże się, czy tańsze Onvo L60 jeszcze bardziej zmniejszy jego udział w rynku.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę Tesla z podwójną wtyczką na Amazon