NIO wprowadza na rynek EV z baterią półprzewodnikową o pojemności 150 kWh i zasięgu 600 mil
NIO złożył wniosek o homologację trzech pojazdów elektrycznych, które będą korzystać z baterii przez nikogo innego niż jego półprzewodnikowego dostawcy baterii WeLion. Pojazdy są dwa sedany i jeden SUV, kpiąc z ET5 i ET7jak również EC7 performance SUV które oficjalnie mają wersje z 150 kWh semi-solid state battery packs które dałyby im obiecany zasięg 600+ mil w cyklu CLTC.
Podczas gdy ET5 i ET7 są już w sprzedaży od jakiegoś czasu, a nawet eksportowane do Europy, EC7 powinien zostać wydany w czerwcu, więc złożenie wniosku o regulację dla jego wersji z baterią 150 kWh w tym momencie ma sens.
NIO podobno zwróciło się najpierw do swojego wyłącznego dostawcy baterii, firmy CATL i zapytał, czy może on opracować pakiet baterii o pojemności 150 kWh w stanie półstałym, który będzie wykorzystywany przez sedany ET5 i ET7, aby osiągnąć obiecany zasięg 600+ mil. CATL najwyraźniej nie był zbyt podekscytowany tą perspektywą, ponieważ taka bateria nigdy wcześniej nie była produkowana na masową skalę i uznał, że będzie musiał zainwestować zbyt wiele w badania i rozwój oraz nowe narzędzia produkcyjne i chemię, aby projekt był tak opłacalny jak inne kontrakty.
NIO zostało więc zmuszone do skorzystania z usług mniejszego, początkującego konkurenta o nazwie WeLion New Energy Technology, który współtworzył pierwszy "półstały" pakiet akumulatorów o pojemności 150 kWh. NIO potrzebowało nowej chemii, aby spełnić obietnicę 1000 km (~626 mil) zasięgu w każdą pogodę na jednym ładowaniu w swoich nowych modelach. Pakiet wykorzystuje hybrydowy ciekły elektrolit stały, a pierwsze partie, które WeLion produkowane jesienią ubiegłego roku okazały się komercyjnie opłacalne.
Nie oznacza to jednak, że jest to tanie, ponieważ NIO pierwotnie planowało wprowadzenie wersji z bateriami o pojemności 150 kWh do swoich elektrycznych sedanów w czwartym kwartale, a dwa kwartały później jest w rejestrze, mówiąc, że pakiety są raczej drogie. Podobno bateria semi-solid state, którą dostarcza WeLion, kosztuje tyle, co mniejszy sedan ET5 więc NIO powiedziało, że może po prostu wypożyczyć go swoim klientom na dłuższe podróże tego lata w swojej sieci stacji wymiany baterii https://www.notebookcheck.net/NIO-demos-its-new-EV-battery-swap-station-network-that-loads-a-fully-charged-pack-in-less-than-3-minutes.704384.0.html.
Najnowszy wniosek regulacyjny dla wersji 150 kWh baterii trzech swoich pojazdów może bardzo dobrze być dla tych wymian teraz, że lato zbliża. Alternatywnie, NIO może po prostu zdecydował, że masowa produkcja obniży cenę baterii wystarczająco, aby bezpośrednia sprzedaż EV z nim opłacalne z biznesowego punktu widzenia.