NIO wprowadzi na rynek globalny niedrogiego konkurenta Modelu 2, ponieważ chińscy producenci EV mają 20% przewagę kosztową nad Teslą
Po Główny konkurent Tesli, BYD, wypuścił "Mewękolejny bestsellerowy chiński producent samochodów elektrycznych - NIO - wprowadzi na rynek swój pierwszy masowy samochód elektryczny, aby zmierzyć się z Tesla's rumored Model 2lub VW już ogłoszony ID.2all. Założyciel NIO, Li, powiedział w wywiadzie, że nie tylko wyda niedrogi samochód elektryczny, ale także wprowadzi go na rynek globalny, w tym w Europie, w bezpośredniej konkurencji z VW ID.2all i podobnymi tam. Podobnie jak tani EV VW, będzie on kosztował poniżej 30 000 EUR, a "podwzględem ceny oznacza to, że atakujemy również Volkswagena mocniej niż dotychczas" - dodał szef NIO, nie wdając się w dalsze szczegóły.
Jak to bywa, oznacza to prawdopodobnie, że jego cena startowa w Chinach może być prawie o połowę niższa od europejskiej metki, biorąc pod uwagę wszystkie opłaty i cła importowe, które chińscy producenci samochodów płacą przy wprowadzaniu swoich modeli na rynek zagraniczny. Kompaktowy BYD Atto 3 elektryczny SUV, na przykład, podwaja swoją cenę, dopóki nie dostanie się z Chin do rynków europejskich.
Nie tak dawno temu prezes NIO ostrzegł, że chińscy producenci samochodów muszą być przygotowani na to, że ich przewagi w zakresie kosztów produkcji zostaną wymazane przez podatki celne i inne środki protekcjonistyczne, gdy będą rozwijać się globalnie. Według niego, chińskich producentów EV, takich jak BYD, NIO, XPeng, i wiele innych, teraz mają 20% przewagi kosztów produkcji, nawet w porównaniu z wydajność mocarz jak Tesla.
W końcu polityka rządowa Chin przygotowywała je do ery EV dłużej niż ktokolwiek inny poprzez inwestycje w surowce akumulatorowe i rafinację, a ich firmy mają mocny uchwyt na łańcuchu dostaw, na który USA dopiero teraz reaguje za pomocą zachęt federalnych, takich jak nowe wymagania dotyczące dotacji dla EV w USA w ustawie o redukcji inflacji.
W każdym razie, przystępny cenowo NIO EV, który będzie walczył z takimi tuzami jak VW ID.2all lub ewentualną Teslą Model 2 w przyszłym roku, może być nie kto inny, jak jego podobno Firefly sedan z ceną wywoławczą 15,000 USD w Chinach w Chinach. NIO podobno już wybrało miejsce na fabrykę Firefly'a i będzie się ścigać Tesla z produkcją Modelu 2 w Giga Meksyku która podobno ma się rozpocząć w przyszłym roku.
Marka Firefly jest podobno zorientowana na eksport, a pierwsze przystępne cenowo masowe EV z nowej fabryki mają trafić na globalny rynek w III kwartale przyszłego roku, być może w synchronizacji z premierą Modelu 2 i na rok przed tym, jak VW ID.2all trafi do salonów.
Źródło(-a)
Der Spiegel za pośrednictwem Reuters