NIO wybiera miejsca produkcji dla konkurentów Tesla Model 2 z 2024 roku w przedziale cenowym 15 000- 25 000 dolarów
Tesla będzie miała istną konkurencję na swoich rękach, gdy tylko uda jej się uruchomić swój tani masowy Model 2 który, jak powiedziała, jest priorytetem w tym obecnym 5-letnim okresie niż kończy się w 2026 roku. Nie tylko chińskie automaty, które Elon Musk dubbingowane być największym zagrożeniem dla dominacji Tesli, zamierzają również wejść na rynek budżetowych samochodów elektrycznych, ale mogą to zrobić wcześniej niż Tesla.
NIO, na przykład, podobno już oznaczył miejsca dla dwóch fabryk, które będą produkować pojazdy w jego nowo wybite budżetowych Firefly i midrange ALPS marek. Cena sedana Firefly ma zaczynać się od zaledwie około 15 000 USD i będzie przeznaczona na eksport, podczas gdy ALPS EV będzie celował bezpośrednio w Model 2 z tagiem cenowym poniżej 25 000 USD przed ewentualnymi dotacjami.
Niewiele wiadomo na temat dokładnych specyfikacji i wymiarów budżetowych pojazdów elektrycznych NIO, ale fabryka F4 w Chuzhou, która będzie montować najtańszy samochód elektryczny NIO, rozpocznie produkcję w III kwartale 2024 r. z przeznaczeniem na eksport bezpośrednio do Europy, gdzie NIO jest już obecna w wielu modelach. Fabryka F3, która będzie produkować Model 2 z oznaczeniem ALPS, będzie się znajdować w pobliżu obecnego centrum produkcyjnego NIO w prowincji Hefei i również zacznie produkować samochody w przyszłym roku.
Nawet podobno marcowy termin ceremonii przecięcia wstęgi w zakładach zbiega się z Dniem Inwestora Tesli w 2023 r., kiedy to zostanie odsłonięta platforma samochodowa następnej generacji , co może oznaczać, że szczegółowo przedstawi Model 2, czy jakkolwiek zdecyduje się go nazwać. Tesla szef projektowania jest na nagraniu twierdząc, że głównym celem przed Elon Musk's automaker teraz jest "masowej elektryfikacji", a nawet premiera Roadster 2 może być opóźnione na rzecz Modelu 2. Najwyraźniej Tesla naprawdę zamierza przyspieszyć rozwój swojego mniejszego i tańszego EV zanim jej chińscy konkurenci zakorkują zbyt wiele udziałów w rynku w tej kategorii.