Notebookcheck Logo

NIO wycenia swojego konkurenta Modelu Y o 4000 USD taniej, ponieważ Onvo L60 ma najniższy współczynnik oporu powietrza dla SUV-ów

Onvo L60 kosztuje 4000 dolarów mniej niż Model Y (zdjęcie: NIO)
Onvo L60 kosztuje 4000 dolarów mniej niż Model Y (zdjęcie: NIO)
Tesla Model Y zyskuje kolejnego potężnego konkurenta, który rzuca mu wyzwanie zarówno pod względem ceny, jak i specyfikacji. Nowa marka NIO Onvo wyceniła swojego SUV-a L60 o 4000 USD taniej niż Model Y i dała mu 0,229 Cd.
E-Mobility

Cena i specyfikacja pierwszego bezpośredniego konkurenta NIO Model Y zostały właśnie ogłoszone, a Onvo L60 bije Teslę pod wieloma ważnymi względami.

Jakby Tesla nie czuła wystarczającej presji na chińskim rynku, teraz musi polegać na Model Y Juniper odświeżyć, aby mieć odpowiedź na Onvo L60 (od "w podróży").

Cena i specyfikacja Onvo L60 vs Tesla Model Y

NIO podobno rozebrał wiele Tesli, aby rzucić okiem na to, co sprawia, że tykają w odpowiednim przedziale cenowym.

Dzięki różnym metodom cięcia kosztów, takim jak rezygnacja z montowanego na dachu LiDAR na rzecz radaru obrazującego 4D, NIO udało się obniżyć koszty produkcji Modelu Y o 10% i przenieść te oszczędności do SUV-a Onvo.

Cena wyjściowa L60 wynosi równowartość 30 440 USD, podczas gdy Tesla Model Y kosztuje w Chinach o 4 155 USD więcej. Za te pieniądze nabywca L60 otrzymuje podstawowy model z zasięgiem 344 mil.

To jednak w cyklu CLTC, który może być nawet o jedną trzecią bardziej hojny w porównaniu z szacunkami EPA, więc bezpośrednie porównanie z ceną Modelu Y powinno być wykonane z wersją L60 o dużym zasięgu, która jest oceniana na 450 mil w cyklu CLTC (około 300 mil EPA).

Tutaj różnica w cenie w stosunku do Modelu Y zmniejsza się, ale L60 nadal ma lepsze specyfikacje. Jest nieco większy niż Model Y, ale oferuje najniższy współczynnik oporu powietrza spośród wszystkich produkowanych SUV-ów, niesamowitą liczbę 0,229 Cd.

Niższy opór wiatru i oszczędny układ napędowy sprawiły, że Onvo L60 jest również jednym z najbardziej wydajnych elektrycznych SUV-ów. NIO nieustannie skupiało się na wydajności aby poradzić sobie z mniejszą i tańszą baterią, co skutkuje bardzo niskim zużyciem energii wynoszącym 12,1 kWh na 100 km lub 19,36 kWh / 100 mil.

Dla porównania, najbardziej wydajny RWD Tesli Model Y zużywa 14.9 kWh na 100 km, zgodnie z oficjalną specyfikacją.

Inne obszary, w których Onvo L60 przewyższa specyfikacje Modelu Y, to szybkie ładowanie elektryczne 900 V, wymienna bateria, którą można wymienić na nową w ciągu kilku minut, procesor Nvidia Orin X i większy ekran.

Zamówienia przedpremierowe na Onvo L60 rozpoczynają się dzisiaj, a NIO rozpocznie wysyłkę SUV-a z najlepszym na świecie współczynnikiem oporu powietrza we wrześniu. Dyrektor generalny NIO mógł mieć rację, kiedy powiedział, aby poczekać na L60 przed zakupem Modelu Y.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Onvo L60 w kolorze czerwonym
Onvo L60 w kolorze czerwonym

Źródło(a)

NIO (Weibo)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 05 > NIO wycenia swojego konkurenta Modelu Y o 4000 USD taniej, ponieważ Onvo L60 ma najniższy współczynnik oporu powietrza dla SUV-ów
Daniel Zlatev, 2024-05-16 (Update: 2024-05-16)