Nadchodzą zmiany na rynku NAND
Trzeci kwartał 2018 dla wytwórców pamięci NAND nie okazał się aż taki zły. Patrząc na sprawę sumarycznie, łączne przychody na tym rynku (pamięć NAND jest stosowana w dyskach SSD) zwiększyły się o 4,4% (III kw. do II kw. 2018 roku). Wcześniej była mowa o tym, że w III kw. 2018 roku ceny pamięci NAND (patrząc na ceny nośników danych) spadły o 10-15% (wiadomość dobra dla klienta końcowego).
Teraz doszła informacja, że będzie to mieć dwojaki skutek. Po pierwsze, producenci pamięci NAND zaczęli celować w odbiorców biznesowych (dyski dla centrów danych, korporacji, itp.). Po drugie, takie a nie inne wyniki sprzedaży mogą przyczynić się do wyhamowania prac nad opracowaniem pamięci NAND kolejnej generacji (bardziej zaawansowanej technicznie, czyli np. więcej warstw w pionie).
Źródło: DigiTimes