Nadchodzące konsole do gier PS6 i Xbox będą bardzo drogie lub zaoferują niewielki wzrost wydajności, komentuje znany przeciek
Sony Group Corporation ujawniło wyniki finansowe za trzeci kwartał roku obrotowego 2023 (link do raportu), w których Hiroki Totoki, dyrektor operacyjny i prezes, wyraził lekkie rozczarowanie wynikami sprzedaży PlayStation 5. Zgodnie z analizą Genki Japan, dyrektor operacyjny Sony wyjaśnił, że generowanie zysków na PS5 stało się wyzwaniem w porównaniu do poprzednich konsol do gier Sony.
Hiroki Totoki opisał, że produkcja poprzednich konsol była tańsza, ponieważ weszły one w późniejszą część cyklu życia. Ale w przypadku PlayStation 5(dostępnej na Amazon), wraz z jej starzeniem się, jej części stają się coraz droższe.
Kepler, przeciek sprzętowy i AMD z dobrymi osiągnięciami, skomentował wypowiedź Hiroki Totoki i przewidział, co może to oznaczać dla nadchodzącego PS6 i konsol Xbox nowej generacji. Tipster twierdzi (tweet osadzony poniżej), że koszt jednego tranzystora pozostał stabilny dzięki FinFET (rodzaj tranzystora polowego), ale oczekuje się, że wzrośnie wraz z GAAFETs/CFETs (lepsze typy tranzystorów).
Aby Państwa wprowadzić, tranzystory GAAFET/CFET stają się lepszymi tranzystorami niż FinFET. Nowsze tranzystory mają duży potencjał w zakresie dalszego zmniejszania rozmiarów tranzystorów przy jednoczesnym oferowaniu lepszych możliwości. Mogą Państwo dowiedzieć się więcej z analizy Cadence, którą można znaleźć pod tym linkiem.
The hardware tipster opisuje dalej, że ten wzrost cen sygnalizuje koniec darmowych oszczędności, z których producenci korzystali dzięki prostemu zmniejszaniu matryc. Innymi słowy, jeśli producenci chcą dokonać skoku w wydajności, przyszłe konsole do gier, takie jak PlayStation 6 i Xbox nowej generacji, będą miały znacznie wyższe ceny. Jeśli jednak chcą utrzymać ceny na rozsądnym poziomie, wzrost wydajności będzie mniejszy niż w przypadku poprzedników.
Biorąc pod uwagę ostatnie przecieki dotyczące następnych konsol Microsoftukomentarz Keplera wydaje się być na dobrej drodze. Plotki te sugerują, że Microsoft wprowadzi na rynek dwie jednostki SKU, z których jedna będzie znacznie mniej wydajna od drugiej. Musimy jednak poczekać na oficjalne zapowiedzi PS6 i konsol Xbox nowej generacji, aby zobaczyć, co dokładnie nadchodzące systemy mogą wnieść do stołu.
Cost per transistor has remained flat through FinFETs and will go up with GAAFETs/CFETs.
— Kepler (@Kepler_L2) February 14, 2024
The days of free cost savings with die shrinks is over and things will only get worse.
Future consoles will either have increasingly smaller performance gains or significantly higher prices https://t.co/4UZSOzy4sh
Źródło(a)
Kepler (tweet osadzony powyżej) via: TechPowerUp, Wccftech