Nadchodzi poprawka nieprawidłowej prędkości ładowania Cybertruck, ponieważ Tesla otrzymuje więcej danych z komórki 4680 Cyber
Podczas jednej z pierwszych recenzji wideo Cybertrucka, główny inżynier Tesli, Lars Moravy, powiedział, że Cybertruck ma moc 123 kWh może być naładować w 18 minut.
Oczywiście byłoby to możliwe tylko na wystarczająco mocnych ładowarkach, których Tesla obecnie nie ma, a Moravy prawdopodobnie miał na myśli również typowy scenariusz 10%-80% naładowania baterii.
Mimo to prędkość ładowania poniżej 20 minut nie byłaby zaskoczeniem dla nowoczesnego pojazdu elektrycznego zbudowanego na 800V 800V, o czym może zaświadczyć niejeden właściciel elektrycznego Hyundaia lub KIA EV. W rzeczywistości samochody Hyundai są najszybciej ładującymi się pojazdami sprzedawanymi w USA i mogą ładować się z prędkością do 868 mil/godz.
Cybertruck to jednak pierwsza próba Tesli stworzenia szybko ładującego się pojazdu elektrycznego, a jego krzywa ładowania była w rzeczywistości raczej fatalna.
Niepotwierdzone dowody wskazują, że nawet przy szybkich ładowarkach 350 kW, krzywa Cybertrucka rozczarowująca krzywa spada tak gwałtownie, że w rzeczywistości ładuje się wolniej niż jego konkurenci, a nawet inne pojazdy Tesli. Zapomnijmy o 20-minutowym ładowaniu, Cybertruck potrzebował tyle samo czasu, aby osiągnąć 50%, a następnie kolejne 20, aby osiągnąć 80% baterii.
Może to wynikać z faktu, że jest on zasilany baterią 4680, której skład chemiczny w Modelu Y wykazuje podobną zdolność ładowania, a Tesla nie wydała jeszcze aktualizacji na ten temat, jak to zwykle robi.
Jednak w swojej pierwszej elektrycznej ciężarówce Tesla używa innych akumulatorów 4680, zwanych Ogniwa cybernetyczne które podobno oferują do 15% wyższą gęstość energii. Dobrą wiadomością jest to, że bateria 4680 w Cybertrucku jest również zdolna do szybszego i bardziej wydajnego ładowania.
Tesla najwyraźniej zgromadziła już wystarczającą ilość rzeczywistych danych dotyczących ładowania Cybertrucka, że wie, jak naprawić załamania i bezpiecznie podnieść limity ładowania, aby bardziej odpowiadały specyfikacjom laboratoryjnym.
Na przykład wiceprezes Tesli ds. Układu napędowego Drew Baglino poinformował, że zespół wkrótce naprawi "błąd narożny, który czasami blokuje posty do 100A max podczas ładowania Cybertrucks z bardzo niskiego SOC". Dodał, że aktualizacja OTA pojawi się jeszcze w tym kwartale, aby dodać ponad 150 mil zasięgu do Cybertruck w zaledwie 15 minut ładowania.
Byłby to wzrost nawet o 20% w stosunku do obecnych prędkości ładowania Cybertrucka i powinien wyrównać go z konkurencją pod tym względem.
Te poprawki ładowania OTA są sposobem, w jaki zwykle działają premiery nowych pojazdów Tesli, ale jeśli chodzi o obiecane ładowanie poniżej 20 minut Cybertruck, może to być jeszcze dłuższa droga.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24 ' na Amazon
Looked up a charge curve and it looks like it goes under 130 kW at around 55%. That's when I would want to unplug and get going to the next charger to ride the charge curve wave again. I was hoping to not go under 130 kW until at least 65 or 70%. Hopefully that can be resolved pic.twitter.com/D4ztDekaCG
— Corbin (@Corbin630) April 2, 2024
Źródło(a)
Drew Baglino (X)