Najlżejszy zestaw e-bike o masie 4 kg wchodzi w fazę produkcji seryjnej
Zestaw Lightest ebike wszedł do masowej produkcji. Po raz pierwszy pojawił się na Indiegogo w 2020 roku, zestaw umożliwia przekształcenie zwykłego roweru w elektryczny. Produkt dopiero teraz jest produkowany na skalę ze względu na wolniejszy niż przewidywany postęp i kilka problemów. Bikee, firma stojąca za zestawem, twierdzi, że jest to najlżejszy na rynku silnik z napędem średnim do rowerów elektrycznych, ważący 1,75 kg (~3,9 lbs). Oznacza to, że podstawowy zestaw silnika 250 W, w tym 250 Wh bateria, doda 4,0 kg (~8,8 lbs) do wagi roweru. Wariant top-end 100 W, najcięższy zestaw, waży około 5,5 kg (~12,1 lbs).
W ofercie znajduje się kilka wersji zestawu Lightest ebike, z silnikami o mocy od 250 W do 1000 W i odpowiadającymi im bateriami o mocy od 250 W do 840 Wh. Pod względem wydajności, zestaw 250 W zapewnia zasięg 35 km (~22 mile) i prędkość maksymalną 25 km/h (~16 mph), co czyni go zgodnym z przepisami UE. Silnik o wysokim momencie obrotowym 1000 W i momencie 120 Nm umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 45 km/h (~25 mph) i zasięgu 120 km (~75 mil) na jednym ładowaniu. Tryb zero-drag sprawia, że czujesz się jak na zwykłym rowerze, a zestaw zawiera czujnik momentu obrotowego.
Obecnie można kupić podstawowy zestaw Lightest ebike w obniżonej cenie 499 euro (~537 dolarów), 25% taniej od 669 euro (~719 dolarów) RRP. Edycja 1000 W z High Torque kosztuje obecnie około 1,312 euro (~1,411 dolarów amerykańskich). Nowe zamówienia mają być dostarczane od marca 2023 roku.