Notebookcheck Logo

Najszybsza ładowarka do pojazdów elektrycznych dostarcza 6 MW do uzupełnienia baterii ciężarówek górniczych z silnikiem wysokoprężnym w 30 minut

Ciężarówki górnicze T 264 będą wyposażone w akumulatory o pojemności 1,9 MWh (źródło zdjęcia: Liebherr)
Ciężarówki górnicze T 264 będą wyposażone w akumulatory o pojemności 1,9 MWh (źródło zdjęcia: Liebherr)
Elektryfikacja pojazdów użytkowych trwa nieprzerwanie, a teraz uderza w gigantyczne ciężarówki górnicze, które wymagają ogromnych akumulatorów, aby zastąpić silniki wysokoprężne.
E-Mobility

Zapowiedziana do tej pory najszybsza na świecie ładowarka do pojazdów elektrycznych będzie w stanie napełnić baterię o pojemności 1,9 MWh zelektryfikowanej ciężarówki górniczej w 30 minut.

Ładowarka wytwarza aż 6 megawatów (MW) mocy i została opracowana przez australijskiego giganta górniczego Fortescue w ramach planu transformacji klimatycznej Real Zero.

Zgodnie z tym planem, Fortescue przeznaczyło 2,8 miliarda dolarów na przestawienie swoich spycharek, koparek i monstrualnych wozideł z oleju napędowego na energię elektryczną.

Setki 240-tonowych wozideł Liebherr T 264 są przekształcane w autonomiczne modele akumulatorowo-elektryczne poprzez zamianę silników Cummins QSK 60 na gigantyczne zestawy akumulatorów o pojemności 1,9 MWh.

"Fortescue Zero opracowało tę technologię akumulatorową i wspólnie opracowało rozwiązanie Automated Haulage Solution, będąc liderem w dostarczaniu ekologicznych, innowacyjnych rozwiązań w celu wyeliminowania emisji z przemysłu ciężkiego" - informuje Andrew Forrest, prezes wykonawczyFortescue Zero.

Ogromne ciężarówki górnicze napędzane olejem napędowym emitują 192 miliony ton dwutlenku węgla rocznie, a branża ta jest gotowa na elektryfikację, aby sprostać celom klimatycznym i odpowiednim przepisom.

Jak dotąd, komercyjne ładowarki do pojazdów elektrycznych osiągnęły szczyt na ABBo mocy 3,75 MW, czyli maksymalnej, jaką oferuje nowo wprowadzony Megawatt Charging System (MCS) dla pojazdów użytkowych.

Nie trzeba dodawać, że nawet to nie wystarczyłoby dla autonomicznych elektrycznych ciężarówek T 264, które ważą 240 ton i są zasilane bateriami o pojemności 1,9 MWh, więc Fortescue musiało opracować własne rozwiązanie o mocy 6 MW, które zostanie uruchomione w 2026 roku.

Dla porównania Tesla Semi Megachargers które wprowadziła Pepsi, dostarczają 750 kW mocy, podczas gdy północnoamerykański standard ładowania Tesli (NACS) ma moc maksymalną 1 MW.

Jeśli chodzi o pasażerskie pojazdy elektryczne, najszybszą ogłoszoną do tej pory ładowarką była XPeng's 800 kW S5, która według firmy może zapewnić zasięg 187 mil w 5 minut. Dopiero okaże się, jak będą wyglądać ładowarki Fortescue o mocy 6 MW i jak będą chłodzone, aby zapewnić tę rekordową moc.

Proszę kupić uniwersalną ładowarkę ścienną Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 09 > Najszybsza ładowarka do pojazdów elektrycznych dostarcza 6 MW do uzupełnienia baterii ciężarówek górniczych z silnikiem wysokoprężnym w 30 minut
Daniel Zlatev, 2024-09-27 (Update: 2024-09-27)