Tajemniczy RWD Cybertruck, który siedział w IRS ulga podatkowa jest teraz oficjalną wersją podstawową z najdłuższym zasięgiem do 363 mil.
Przed wprowadzeniem na rynek Cybertruck miał ogromną listę rezerwacji, która obejmowała warianty z trzema, dwoma i jednym silnikiem. Jak zwykle, Tesla wypuściła swojego pierwszego elektrycznego pickupa z najdroższymi wersjami Foundation Series i AWD.
Tak jak radził Elon Musk, Tesla potrzebowała około 18 miesięcy, aby wystarczająco zwiększyć produkcję Cybertrucka i być gotowym do wypuszczenia najtańszej wersji RWD, która właśnie stała się oficjalna.
Cena i data premiery Cybertruck RWD
- 62 490 USD po odliczeniu ulgi podatkowej
- Czerwiec 2025 r
Tesla poszła jednak na tak wiele kompromisów, aby osiągnąć najtańszą cenę Cybertrucka RWD, że prawdopodobnie nie jest to warte różnicy w cenie w stosunku do wersji AWD. Cybertruck RWD zaczyna się od 69 990 USD, podczas gdy wersja AWD kosztuje 79 990 USD.
Co prawda jego cenę można obniżyć do 62 490 USD dzięki federalnej uldze podatkowej made-in-America, co czyni go najtańszym Cybertruckiem w historii, ale różnica w stosunku do wersji AWD nadal wynosi zaledwie dziesięć tysięcy.
Zakres i funkcje Cybertruck RWD vs AWD
- 350 mil (325 mil na AWD) zasięgu na jednym ładowaniu
- zasięg 363 mil z miękką pokrywą tonneau
- holowanie 7 500 funtów (11 000 funtów na AWD)
- masa 6 117 funtów (6 634 funtów w przypadku AWD)
- 6.2s (4,1s na AWD) przyspieszenie 0-60 mph
Podczas gdy RWD Cybertruck jest prawdopodobnie lżejszy, wolniejszy i ma większy zasięg niż wersja AWD z dwoma silnikami, Tesla również wyciągnęła znacznie więcej niż silnik, aby uzyskać niższą cenę.
Firma przedstawiła przydatną listę porównawczą funkcji i opcji RWD vs AWD, która ujawnia wszystko, czego brakuje w najtańszym Cybertrucku:
- Sprężyny śrubowe zamiast zawieszenia pneumatycznego
- Płócienne siedzenia
- Brak filtra HEPA
- Brak tylnej belki oświetleniowej
- Brak wentylowanych siedzeń i podgrzewanych tylnych siedzeń
- Brak tylnego ekranu
- Brak gniazdek elektrycznych w łóżku ciężarówki
- Siedmiogłośnikowy system audio zamiast 15 głośników
- Podstawowe 18-calowe osłony kół
- Brak szyn L w łóżku
- Mniejszy prześwit
- Brak automatycznej pokrywy tonneau (miękka pokrywa tonneau jest nową opcją 750 USD)
- Standardowa konsola centralna
Tesla reklamuje nowego Cybertrucka RWD jako Endurance Hauler, najwyraźniej reklamując jego dłuższy 350-milowy zasięg i bezpretensjonalne wnętrze z materiałowymi siedzeniami.
Ci, którzy zapisali się na ten dokładnie jednosilnikowy Cybertruck, kiedy Elon Musk wciąż mówił, że jego cena będzie zaczynać się od 40 000 USD, są rozczarowani.
Najtańszy Cybertruck nie tylko zaczyna się od ponad sześćdziesięciu tysięcy, ale jest również pozbawiony wielu funkcji, które sprawiają, że elektryczny pickup jest fajną zabawką, od zawieszenia pneumatycznego, które zapewnia duży prześwit, po tylną belkę oświetleniową.
Przepaść między produkowanymi i dostarczanymi Cybertruckami stawała się jednak tak duża, że Tesla poczuła się zmuszona do wprowadzenia najtańszej wersji RWD i miała nadzieję wstrząsnąć sprzedażą w drugim kwartale.
Pierwsi użytkownicy Cybertrucka RWD, który zostanie wprowadzony na rynek w okresie czerwiec-lipiec, będą mieli przynajmniej możliwość zakupu FSD za 7,000 USD zamiast pełnej ceny, jeśli jest to jakiekolwiek pocieszenie dla smorgasbord brakujących funkcji w najtańszym Cybertrucku.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon