Najtańszy Model Y ma teraz oficjalnie większy zasięg na jednym ładowaniu
Tesla wydaje się być dość konserwatywna, a raczej realistyczna, w swoich domowych szacunkach zasięgu pojazdów elektrycznych.
Dopóki EPA nie poddała podstawowej wersji Modelu Y RWD Long Range nowym i wyczerpującym testom zasięgu, najtańszy Model Y miał szacowany zasięg 320 mil.
EPA zakończyła testowanie pojazdu zgodnie ze zaktualizowanym, bardziej rygorystycznym standardem, a oficjalne szacunki zasięgu Modelu Y RWD LR wynoszą teraz aż 337 mil, czyli o 5,3% więcej niż przed oficjalną liczbą.
Nie trzeba dodawać, że Tesla szybko zaktualizowała wpis Model Y Long Range RWD o nowe szacunki, czyniąc swój najtańszy Model Y, który ma najdłuższy zasięg spośród sprzedawanych wersji, jeszcze bardziej nieodpartym wyborem, który można teraz kupić za mniej niż 35 000 USD z rabaty inwentaryzacyjne.
W Europie Tesla sprzedaje najtańszy w prowadzeniu RWD Model Y z jeszcze dłuższym, 375-milowym zasięgiem od wiosny, ale jest to w lokalnym cyklu WLTP, który jest zwykle o około 10% bardziej hojny niż standard EPA. Europejska wersja Modelu Y RWD LR o zasięgu 375 mil jest wykonana z 2170 ogniw, których Tesla używa w wersji AWD, co na ziemi amerykańskiej kwalifikuje ją do pełnej ulgi podatkowej rządu federalnego USA.
Tesla przeszła przez złe doświadczenia z podstawowym Modelem 3 RWD z Chińską baterią LFP który został po prostu wycofany, ponieważ w rzeczywistości stał się droższy niż model AWD, który kwalifikuje się do pełnej kwoty ulgi podatkowej.
Model 3 RWD w wersji LR, który jest obecnie najtańszy, ma również najdłuższy, 363-milowy zasięg spośród dwóch najlepiej sprzedających się modeli Tesli. Nie trzeba dodawać, że najdłuższy zasięg w samochodzie Tesli nadal ma podstawowy Model S, który jest oceniany na aż 402 mile, ale z drugiej strony sprzedaje się znacznie mniej niż Model 3 i Model Y, ponieważ jego ceny zaczynają się od 74 990 USD.
EPA niedawno wprowadziła nową aktualizację standardu testowania zasięgu pojazdów elektrycznych, która kładzie większy nacisk na mniej wydajną jazdę po autostradzie, aby dostosować rutynę testowania do rzeczywistości nawyków amerykańskiego kierowcy.
Tesla musiała więc zrewidować niektóre ze swoich oficjalnych szacunków zasięgu Modelu Y, więc fakt, że podstawowy Model Y RWD jest teraz oceniany na 337 mil zasięgu w nowym cyklu EPA, jest tym bardziej imponujący.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon