Największa rafineria litu ogłosiła masową produkcję baterii półprzewodnikowych, podczas gdy SAIC planuje wprowadzenie pojazdu elektrycznego z ogniwami półprzewodnikowymi w 2025 r
Ganfeng, największa firma wydobywająca lit na największym na świecie rynku pojazdów elektrycznych, ogłosiła, że jej nowa fabryka baterii półprzewodnikowych rozpoczęła masową produkcję pierwszej generacji takich ogniw. Przy gęstości energii do 260 Wh/kg, wykorzystują one elektrolit tlenkowy i stałą membranę, co jest powodem, dla którego Ganfeng nazywa je bateriami półprzewodnikowymi, chociaż wydaje się, że nadal zawierają ciekłe komponenty, więc bateria hybrydowa mogłaby być bardziej odpowiednim sformułowaniem.
Ważnym faktem jest jednak to, że zestawy akumulatorów są obecnie w masowej produkcji, po przejściu testów przebicia i odkształcenia, a także testów w temperaturze 180 stopni Celsjusza (365 stopni Fahrenheita) z latającymi kolorami, i to jest wielka obietnica tego typu baterii. Pierwsze samochody elektryczne z półprzewodnikową baterią membranową Ganfeng były pilotowane we flocie taksówek z 50 modelami Dongfeng E70 od zeszłego roku i najwyraźniej te testy w świecie rzeczywistym zostały uznane za udane.
W tym czasie, , kierownik projektu w Dongfeng powiedział że seria pilotażowa posłuży jako poligon doświadczalny dla dalszego rozszerzania produkcji:
Baterie półprzewodnikowe są najbardziej obiecującą technologią baterii nowej generacji ze względu na ich zalety w postaci wysokiej energii właściwej, wysokiego bezpieczeństwa i łatwego recyklingu, które mogą skutecznie rozwiązać problemy bezpieczeństwa tradycyjnych baterii litowych, a mianowicie niezdolność do zrównoważenia wydajności i gęstości energii. Tym razem, dzięki współpracy firm Dongfeng i Ganfeng, udało nam się rozpocząć pierwszą prawdziwą masową produkcję baterii półprzewodnikowych i przeprowadzić operacje demonstracyjne.
Podczas gdy fabryka baterii półprzewodnikowych Gangfeng Lithium miała rozpocząć działalność z roczną zdolnością produkcyjną 10 GWh, początkowa produkcja została ustalona na 4 GWh i będzie powoli rosnąć, początkowo w takich zastosowaniach jak "baterie zasilające, magazynowanie energii i inne dziedziny". Co ważniejsze, Ganfeng powiedział, że jego druga generacja baterii półprzewodnikowych http://www.ganfenglithium.com/pro3_detail_en/id/182.html z wysokoniklową katodą i gęstością energii do 420 Wh/kg przeszła również testy w zastosowaniach motoryzacyjnych.
W międzyczasie największy chiński konglomerat motoryzacyjny SAIC ogłosił, że już w 2025 r. na drogach pojawi się pojazd elektryczny z akumulatorem półprzewodnikowym, choć nie podał szczegółów. Podobnie jak wielu innych producentów samochodów, którzy ogłosili cele w zakresie rozwoju akumulatorów półprzewodnikowych, SAIC zwiększa swoje inwestycje badawcze w tej dziedzinie, po nawiązaniu współpracy z lokalnym startupem, który stanął na czele tego zadania w zeszłym roku. W tamtym czasie obie firmy twierdziły, że ich celem są bezpieczniejsze akumulatory półprzewodnikowe o zasięgu 600 mil i zwiększonej żywotności, które byłyby w stanie osiągnąć prędkość ładowania 4C wynoszącą około 15 minut.
Źródło(a)
Sina Finance & Jiemian przez CNEVPost