Napęd wewnętrzny: Innowacyjny silnik środkowy do rowerów elektrycznych jest wyposażony w skrzynię biegów i można go łatwo doposażyć
Intra Drive to nowy system silnika dla rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Mówiąc dokładniej, Intra Drive to nie tylko nowy silnik elektryczny, ale także przekładnia. Takie rozwiązanie może przynieść szereg korzyści, które Pinion chce zaoferować dzięki swojemu Motor.Gearbox.Unit.
Oznacza to, że dodatkowa skrzynia biegów nie jest konieczna, co zasadniczo zmniejsza liczbę części, które należy zintegrować. W porównaniu z klasycznym systemem przerzutek, przekładnia zintegrowana z silnikiem jest również znacznie lepiej chroniona przed szkodliwym wpływem środowiska. Możliwe jest również zastosowanie bezobsługowego paska rozrządu, który jest mniej podatny na uszkodzenia w mokrych i zimnych warunkach. Zapobiega to również spadaniu łańcucha podczas jazdy w terenie. Procesy zmiany biegów są również wspomagane elektrycznie i zajmują tylko 100 milisekund.
Według producenta, zintegrowana skrzynia biegów ma osiem przełożeń. Zakres przełożeń wynosi 470%, co powinno skutkować komfortowym pedałowaniem zarówno na stromych podjazdach, jak i przy wyższych prędkościach. Waga całego systemu szacowana jest na 4,5 kilograma.
Silnik elektryczny podobno dostarcza do 600 watów w szczycie i zapewnia do 350 watów wsparcia; ciągła moc wyjściowa wynosi 250 watów. Mówi się, że kompatybilność jest możliwa z ramami z mocowaniem dla silników Shimano EP8. Zasadniczo modernizacja jest możliwa w ten sposób, ale producenci mogą również dość łatwo oferować warianty z napędem Intra Drive. Obecnie nie są dostępne żadne informacje na temat konkretnych produktów, a producent nie podał jeszcze żadnych cen.