Netflix szykuje kolejną podwyżkę cen: Koszty subskrypcji wzrosną nawet o 16% w wybranych regionach, reklamy mają zostać wymuszone
W niedawno opublikowanym raporcie finansowym https://s22.q4cdn.com/959853165/files/doc_financials/2024/q4/FINAL-Q4-24-Shareholder-Letter.pdf za czwarty kwartał 2024 r. Netflix odnotował rekordowy przychód w wysokości 10,25 mld USD i 19 milionów nowych subskrybentów, z ponad 300 milionami płatnych członków na całym świecie. Serwis streamingowy skorzystał również z okazji, aby ogłosić kolejną podwyżkę cen, która początkowo dotknie tylko klientów w USA, Kanadzie, Portugalii i Argentynie.
Standardowa subskrypcja z reklamami, która pozwala użytkownikom na strumieniowanie treści 1080p, będzie kosztować 7,99 USD w USA, w porównaniu z obecnymi 6,99 USD. Warstwa standardowa bez reklam stanie się droższa o 2,50 USD, wzrastając z 15,49 USD do 17,99 USD. Cena planu premium 4K wzrośnie z 22,99 USD do 24,99 USD. Netflix planuje intensywniej inwestować w transmisje wydarzeń na żywo po tym, jak mecz bokserski pomiędzy Jakiem Paulem i Mikiem Tysonem doprowadził do rekordowej liczby dziennych rejestracji. Firma kieruje reklamy do wszystkich widzów podczas wydarzeń na żywo, w tym tych z wyższymi abonamentami.
Jest to jeden ze sposobów, w jaki Netflix stara się zwiększyć swoje przychody. Firma zamierza przekształcić reklamy w znaczące źródło dochodu dla usługi streamingowej już w 2026 roku. Według Netflix, w dwunastu krajach, w których oferowana jest warstwa z reklamami, większość klientów wybrałaby taki plan subskrypcji. W związku z tym Netflix jest przekonany, że może zaspokoić potrzeby swoich partnerów reklamowych jeszcze przed końcem 2025 roku.
Niestety nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie zostaną wprowadzone omówione powyżej zmiany cen planów.