Nie ma bazowej Tesli Model 3 po 18 kwietnia, ponieważ Skarb Państwa przedstawia nowe wytyczne dotyczące ulg podatkowych dla baterii EV
Długo oczekiwany Departament Skarbu powiedział, które baterie pojazdów elektrycznych będą kwalifikować się do ulg podatkowych jest w, i RWD Tesla Model 3 nie jest już kwalifikować. Kupujący nadal mogą uzyskać pełną kwotę dotacji 7 500 USD dla standardowego zakresu Model 3 do 18 kwietnia, choć, informuje Tesla.
W tym dniu rząd opublikuje "listę kwalifikujących się czystych pojazdów, które zakwalifikowani producenci wskazali IRS, że spełniają wymagania do ubiegania się o nowy kredyt na czyste pojazdy, w tym kwotę kredytu."
Tesla zdaje sobie sprawę, że Model 3 RWD z bateriami LFP wyprodukowanymi przez chiński CATL nie znajdzie się na tej liściewięc na stronie konfiguratora umieściła następujące ostrzeżenie:
Nowe pojazdy Model 3 i Model Y kwalifikują się do federalnej ulgi podatkowej dla uprawnionych nabywców. W oparciu o nowe wskazówki IRS, przewiduje się, że kredyt w wysokości 7 500 USD zostanie teraz zmniejszony dla Modelu 3 Rear-Wheel Drive w dniu 18 kwietnia.
Skarbówka potwierdza ponadto, że aby kwalifikować się do ulgi podatkowej w wysokości $7,500, nowe pojazdy elektryczne powinny spełniać wymogi dotyczące zaopatrzenia zarówno w krytyczne minerały, jak i komponenty baterii. Jeśli spełniony zostanie tylko jeden warunek, tak jak w przypadku 70% EV sprzedawanych w USA, zakwalifikują się one tylko do częściowej dotacji w wysokości 3750 dolarów.
Dla przypomnienia, 40% krytycznych minerałów w baterii musi pochodzić lub być przetwarzane w USA lub w kraju, z którym Stany Zjednoczone mają umowę o wolnym handlu. Są to teraz Australia, Bahrain, Kanada, Chile, Kolumbia, Kostaryka, Dominikana, Salwador, Gwatemala, Honduras, Izrael, Japonia, Jordania, Korea, Meksyk, Maroko, Nikaragua, Oman, Panama, Peru i Singapur.
Zauważ, że Korea i Japonia są teraz włączone do tej mieszanki. USA właśnie podpisało umowę handlową z Japonią dotyczącą materiałów do produkcji baterii z Japonią, a EV jak Hyundai Ioniq 6 lub Lexus RZ 450e prawdopodobnie otrzymałyby przynajmniej częściowe dotacje.
Poza surowcami, w 2023 roku 40% gotowych komponentów akumulatorów musi być wytwarzanych lub składanych również w USA, tak jak napisano w Inflation Reduction Act. Podczas gdy to wyklucza wiele samochodów elektrycznych sprzedawanych w USA, to stawia fabryki baterii tutaj na dużą korzyść ulgi podatkowej, wyjaśniając gorączkę złota firm ogłaszających plany nowych zakładów produkcyjnych baterii w Ameryce.
Skarb mówi, że było 45 miliardów dolarów w ogłoszeniu inwestycji sektora prywatnego, odkąd ustawa o redukcji inflacji przeszła. Zgodnie z jego sekretarz Janet Yellen, Departament Skarbu "podejmuje ważny krok, który pomoże konsumentom zaoszczędzić do 7 500 USD na nowym czystym pojeździe i setki dolarów rocznie na gazie, jednocześnie tworząc amerykańskie miejsca pracy w produkcji i wzmacniając nasze bezpieczeństwo energetyczne i narodowe."