Niektóre ładowarki Tesla V4 Superchargers zapewniają teraz prędkość 350 kW w ramach testów szybkiego ładowania Cybertruck
W obliczu doniesień kierowców Cybertruck, że byli w stanie ładować z prędkością 300+ kW na ładowarkach o mocy znamionowej 250 kW, główny inżynier Tesli Cybertruck, Wes Morrill, przyznał, że szybsze ładowanie jest w drodze.
Podczas gdy Superchargers V4 Tesli są wyposażone w dłuższe kable i są oficjalnie przystosowane do mocy 350 kW, są one obecnie umieszczone w szafach V3 przystosowanych do prędkości ładowania 250 kW.
Jeden z właścicieli Cybertruck zauważył jednak, że jego elektryczny pickup ładuje się z prędkością 324 kW na stosie Supercharger z tabliczką 250 kW z tyłu.
"Przeprowadzam próbę na kilku różnych stacjach V3+ (szafka V3 + słupek ładowania V4)", potwierdził Wes i dodał, że takie prędkości nie są błędem w systemie Supercharger, ale próba"nie została wdrożona na wszystkich stacjach obsługujących sprzęt", więc wydaje się, że to kwestia szczęścia, aby podłączyć się do jednej z nich.
Cybertruck to pierwszy pojazd Tesli zbudowany na nowocześniejszej architekturze układu napędowego 800 V i jedyny, który może korzystać z takich zmodyfikowanych doładowań V4.
Kiedy główny inżynier Tesli Lars Moravy zaprezentował cybertruck podczas kampanii marketingowej związanej z jego uruchomieniem, potwierdził, że zajmuje to mniej niż 20 minut aby naładować go na odpowiedniej ładowarce o dużej mocy.
Najprawdopodobniej odnosił się do typowego scenariusza ładowania 20%-80%, ale nawet wtedy te czasy ładowania poniżej 20 minut nadal okazały się mrzonką. W rzeczywistości Test ładowania Cybertruck na ładowarce 350 kW wykazał, że naładowanie do 50% zajmuje 20 minut, a do 80% - 40 minut, czyli dwa razy dłużej niż zakładał Lars.
Jednym z możliwych winowajców może być dość powolny akumulator 4680 krzywa ładowania o czym mogą zaświadczyć właściciele Modelu Y z tym samym typem ogniw. Przyznaję, że Cybertruck jest wyposażony w drugą generację Cybercell o 10% wyższej gęstości energii, a Tesla wydała poprawkę ładowania wraz z aktualizacją oprogramowania 2024.20.7.
Aby w pełni wykorzystać prędkości ładowania, jakie oferuje układ napędowy układ napędowy 800 V w Cybertrucku jest teoretycznie zdolny, Tesla musiałaby również zmodernizować swoje Superchargers V4 do tego zadania.
Dokładnie to wydaje się robić teraz, przeprowadzając próby ładowania 350 kW na wybranych stacjach V4, przygotowując się na napływ Cybertrucków na amerykańskie drogi teraz, gdy Seria Foundation zbliżają się do mety.
Tesla właśnie zaprezentowała również pierwszy Cybertruck z 4680 ogniwami akumulatorowymi wykonanymi w całości za pomocą suchej elektrody metodą produkcji suchych elektrod. Oprócz tego, że są tańsze i mniej toksyczne w produkcji, akumulatory 4680 z suchą katodą mogą również oferować lepszą krzywą ładowania i być może dlatego Tesla prowadzi obecnie testy prędkości ładowania V4.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon
First time we’ve seen a Tesla Supercharger outputting significantly higher than 250kW.
— Kyle Conner (@itskyleconner) August 5, 2024
I just FaceTimed @TesLatino to see if it was outputting high voltage, it was not. So it must have been doing >900A to get to 320+kW ????
We then checked the nameplate plaque on the charger and… https://t.co/XX2WsMAMuv pic.twitter.com/0cX6XJK7ff
Źródło(a)
Wes Morrill, Kyle Conner (X)