Niemcy: Samojezdne taksówki na szynach można zamawiać jak taksówki za pośrednictwem aplikacji
MonoCab to samojezdna kabina na szynach. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pociągów, które kursują według ustalonego rozkładu jazdy, kompaktowy MonoCab można zamówić 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, po prostu za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym. Pasażer zostanie następnie odebrany w wybranym przez siebie miejscu.
Działanie jest podobne do działania taksówkiale bez kierowcy w małej taksówce. Dwa MonoCabs mogą być używane równolegle w różnych kierunkach, ponieważ MonoCab o zrównoważonej konstrukcji porusza się również po jednym torze. Dzieje się tak, ponieważ MonoCab jest kolejką jednoszynową stabilizowaną żyroskopowo: Dzięki technologii żyroskopowej (szybko obracający się system żyroskopowy do aktywnej kontroli położenia poprzez utrzymanie momentu pędu), balansuje tylko na jednej szynie normalnego toru kolejowego.
Może to potencjalnie poprawić mobilności na obszarach wiejskich i stanowić realną alternatywę dla samochodu, jednocześnie zmniejszając wpływ na środowisko środowisko. Projekt badawczy ma również na celu stworzenie systemu "indywidualnego transportu publicznego", który ponownie wykorzysta tysiące kilometrów nieużywanych linii kolejowych.
Projekt, w który zaangażowanych jest kilka uniwersytetów i różnych partnerów, takich jak Landeseisenbahn Lippe e. V., jest nadal w toku. Na nieużywanej linii kolejowej w słabo zaludnionym regionie Ostwestfalen-Lippe, gdzie prawie nie ma transportu publicznego, testowany jest innowacyjny środek transportu. Planowana eksploatacja próbna na Extertalbahn ma rozpocząć się w 2028 roku.
MonoCab Owl jest finansowany w ramach wdrażania Programu Operacyjnego Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w Nadrenii Północnej-Westfalii na lata 2014-2020 przy współfinansowaniu Ministerstwa Środowiska, Ochrony Przyrody i Transportu kraju związkowego Nadrenia Północna-Westfalia.
Źródło
MonoCab | zdjęcia: MonoCab