Niemiecki wydawca zabiera Cybertruck na jazdę próbną: Nie jestem pod wrażeniem
Jazda próbna Cybertruckiem w Europie, przynajmniej na drogach publicznych, jest mało prawdopodobna w najbliższym czasie. Osobliwy kształt nadwozia prawdopodobnie przeszkodzi w jego rejestracji, co zapewne ucieszy innych kierowców. Niemniej jednak, niemiecki wydawca Redaktionsnetzwerk Deutschland (RND) zdecydował się na jazdę próbną, a następnie opublikował krótki i zwięzły raport z testu.
Podobnie jak prawie każdy inny tester na świecie, RND również był pod wrażeniem nietypowego kształtu, nietypowego doboru materiałów i niekonwencjonalnych decyzji dotyczących podstawowych aspektów projektu. Określenie "trójkąt na kołach" mówi w zasadzie wszystko.
Ale co z wnętrzem, wrażeniami z jazdy i dobrym samopoczuciem w kokpicie? Poprzeczka została ustawiona wysoko, a za porównanie posłużył Ford F-150, który był udoskonalany i optymalizowany przez dziesięciolecia. W przeciwieństwie do niego, Cybertruck wydaje się pusty. Nie ma tu żadnych półek; tylko przezroczyste krawędzie i ogromny wyświetlacz typowy dla Tesli. Bagażnik również nie oferuje żadnych innowacji, a już na pewno żadnych praktycznych detali, poza roletą, jedynym przydatnym dodatkiem.
Pozostaje wydajność silnika, która jest gigantyczna i wynosi 845 KM, co z pewnością pomaga w przyspieszaniu. F-150 oferuje również 750 KM, ale tylko przy optymalnej prędkości obrotowej silnika. Samo to jednak nie sprzyja rozsądnej jeździe w ruchu ulicznym. Po obejrzeniu licznych filmów z awariamirND zdecydowało się nie zabierać Cybertrucka na pełną przygód jazdę terenową.
Zamiast tego wykorzystano mniej niż idealną drogę asfaltową. Słabe sprzężenie zwrotne z układu kierowniczego, źle wyregulowane podwozie i zaskakująco bezproduktywna tylna oś sprawiły, że werdykt był nieunikniony: z pewnością nie chcesz jechać w teren z Cybertruckiem, aby wypasać bydło lub zbierać worki cementu lub paszy. Chodzi raczej o to, aby odwracać głowy przechodniów i innych kierowców.