Nieskończona bateria: Zaprojektowany, aby zrewolucjonizować rowery elektryczne, może być używany z wieloma silnikami i jest naprawialny
Na pierwszy rzut oka akumulatory do samochodów elektrycznych i rowerów z silnikami elektrycznymi zazwyczaj wyglądają jak całkowicie spersonalizowane, specjalne systemy. Takie akumulatory zazwyczaj składają się z pojedynczych ogniw, które są połączone za pomocą specjalnej elektroniki. Te pojedyncze ogniwa baterii można również kupić, ale naprawa przez użytkowników końcowych zwykle nie jest możliwa na tym poziomie.
W ramach kampanii crowdfundingowej Gouach Batteries finansuje obecnie Infinite, akumulator do rowerów elektrycznych, który może być łatwo konserwowany przez użytkownika. Według producenta, zaledwie kilka uszkodzonych ogniw może spowodować całkowitą awarię baterii w 90% przypadków, co może oznaczać wysokie koszty i problemy środowiskowe.
Infinite ma na celu obejście tego problemu poprzez łatwą wymianę poszczególnych ogniw baterii: dostęp do nich zapewniają połączenia śrubowe. Poszczególne ogniwa baterii muszą być tylko włożone do odpowiednich uchwytów i nie jest wymagane lutowanie. Zintegrowany jest system czujników, który nie tylko dostarcza wartości napięcia, prądu i temperatury, ale także przyspieszenia i wilgotności. Wartości te można łatwo monitorować za pomocą aplikacji, dla której układ ESP32 umożliwia połączenia WiFi i Bluetooth. Obudowa jest również ognioodporna i posiada certyfikat IP67, czyli jest wodoodporna.
Kompatybilność jest gwarantowana z szeroką gamą silników elektrycznych i rowerów Shimano, Yamaha, Decathlon, Brose i Bosch, chociaż baterie, które są w pełni zintegrowane z ramą, nie mogą być wymieniane (ale mogą być używane jako przedłużacz zasięgu). Bateria Infinite jest dostępna w wersji 36 lub 48 V, 460 lub 450 Wh (pojemność), a maksymalna ciągła moc wyjściowa wynosi 900 lub 1200 watów. Oba warianty ważą 3,6 kilograma.
Kampania crowdfundingowa wymaga obecnie co najmniej 249 dolarów za sztukę. W przypadku takich przedsięwzięć obowiązuje zwykłe ryzyko finansowe, a potencjalnym zwolennikom zaleca się zapoznanie się z warunkami dostawy. Szacuje się, że wysyłka rozpocznie się w styczniu 2025 roku.