Niewiarygodna sprzedaż AirPods Pro 2 zapewnia Apple"dalszą dominację na rynku wkładek dousznych TWS
Podczas gdy rynek wkładek dousznych TWS odnotował stały wzrost w ciągu ostatnich kilku lat, wydaje się, że segment ten skurczył się dość mocno w ostatnim kwartale 2022 roku, jeśli nowy raport jest czymkolwiek, aby przejść. Jednak mimo to, Apple nadal dominuje.
W raporcie firmy analitycznej Canalys, rynek TWS odnotował znaczny, 23% spadek dostaw w IV kwartale 2022 roku - po raz pierwszy od 2021 roku. Jednak w 4. kwartale 2022 roku odnotowano dostawy na poziomie 79,5 mln sztuk, co świadczy o obecnej wielkości rynku. W podziale na segmenty cenowe, tylko słuchawki TWS w cenie od 200 do 299 USD odnotowały wzrost rok do roku, a 87% dostaw w tym przedziale cenowym było napędzane przez Apple.
Mówiąc o Apple, firma z Cupertino nadal zachowuje całkowitą dominację na rynku. Choć w Q2 2022 odnotowała spadek sprzedaży w ujęciu rok do roku, to wciąż dostarczyła 28,4 mln sztuk, co stanowi ogromne 35,8% rynku. Na stronie AirPods Pro 2, wprowadzony w zeszłym roku wraz z serią iPhone'a 14, popchnął 63% sprzedaży Apple's Q4.
Samsung siedzi daleko w tyle na drugim miejscuz zaledwie 6 milionami wysłanych urządzeń i 7,5% udziałem w rynku. Xiaomi zajmuje trzecie miejsceboAt i OPPO dopełniają pierwszą piątkę, a pozostałe 45,3% rynku poza pierwszą piątką jest dzielone przez licznych producentów słuchawek TWS, takich jak Sony, Soundcore, Sennheiser i reszta.
Nie jest niespodzianką, że Apple nadal dominuje na rynku, ponieważ połączenie jakości sprzętu, funkcji i silnego ekosystemu gwarantuje sprzedaż jego wkładek dousznych TWS. Tak duża dominacja jest jednak nieco niewiarygodna. Idąc po wyżej wymienionych liczbach, na przykład, Apple sprzedał więcej jednostek AirPods Pro 2 w Q4 niż reszta pierwszej piątki sprzedanych wkładek dousznych razem wziętych.