Nikon celuje w obrazy AI z kampanią Natural Intelligence
Niektóre kreatywne firmy, takie jak Adobewprowadziły sztuczną inteligencję https://www.notebookcheck.net/Popular-tech-site-CNET-reportedly-employing-AI-to-write-full-fledged-articles.680974.0.htmlintegrując sztuczną inteligencję ze swoim oprogramowaniem fotograficznym i projektowym. Nikonnatural Intelligence , która pierwotnie miała miejsce w Peru, promuje naturalne piękno świata i zachęca fotografów do patrzenia na świat przez kreatywny obiektyw, zamiast zwracać się do sztucznej inteligencji (za pośrednictwem Little Black Book).
Kampania reklamowa zawiera między innymi imponujące zdjęcia klifów z innego świata na Islandii, dziwnej botaniki w Jemenie, dziwacznych formacji skalnych w USA i promiennych pasm górskich w Argentynie. Nad każdym obrazem znajduje się tekst, który przypomina to, co można wprowadzić do generatora obrazów AI, aby uzyskać wynikowy obraz, z niektórymi atrakcjami, takimi jak "realistyczny klif Minecraft nad brzegiem morza w sezonie zimowym" i "latte skatepark na środku pustyni na Marsie".
Wszystkie zdjęcia w kampanii reklamowej zostały wykonane przez użytkowników Nikona, a celem kampanii reklamowej jest zwrócenie uwagi na artystyczny i kreatywny talent fotografów.
"Natural Intelligence" to kampania drukowana i outdoorowa, która wymierzona jest w sztuczną inteligencję, prezentując zdjęcia naturalnych miejsc w naszym świecie, które są dziwniejsze niż fikcja, wykonane przez fotografów korzystających z aparatów Nikon. Fotografowie wykorzystali podpowiedzi słów kluczowych ze stron internetowych poświęconych sztucznej inteligencji, pokazując, że fotografia i natura naprawdę potrafią nas zaskoczyć, wykraczając poza naszą wyobraźnię". charlie Tolmos, dyrektor kreatywny Grey Circus Peru (za pośrednictwem Little Black Book
).
Nie jest jeszcze jasne, jak potoczą się sprawy, gdy generatory obrazów AI staną się bardziej zdemokratyzowane, ale pojawiło się wiele nacisków ze strony artystów w kwestiach związanych z naruszeniami praw autorskich związanych z obrazami używanymi do szkolenia systemów AI. Sensowne jest, aby firmy produkujące aparaty fotograficzne sprzeciwiały się tym systemom, jeśli mają nadzieję sprzedać jakikolwiek sprzęt, chyba że planują zrobić coś podobnego do osobliwego Pseudokamera Paragraphica ze sztuczną inteligencją.
Pomijając kwestie praw autorskich, istnieje argument dotyczący oryginalności i kreatywności - podsumowując, bez oryginalnych treści sztuczna inteligencja nie miałaby danych, z których mogłaby się uczyć i generować obrazy - oraz zagrożenie, jakie te generatory obrazów AI stanowią dla istnienia fotografów i innych kreatywnych profesjonalistów.