Nintendo ujawniło całkiem sporo na temat Switch 2 od czasu jego premiery. Na początek, jego Joy-Cons będą trzymać się oparte na potencjometracha nie bardziej wytrzymałych opartych na efekcie Halla. A teraz, dzięki wywiadowi IGN wiemy nieco więcej o jego wnętrznościach. Firma potwierdziła, że procesor graficzny Nvidia Nintendo Switch 2 obsługuje DLSS i raytracing za pośrednictwem następującego oświadczenia:
Używamy technologii skalowania DLSS i jest to coś, czego musimy używać podczas tworzenia gier. A jeśli chodzi o sprzęt, to jest on w stanie wyświetlać obraz na telewizorze w maksymalnej rozdzielczości 4K. To, czy twórca oprogramowania zamierza wykorzystać tę rozdzielczość jako natywną, czy też ją przeskalować, jest czymś, co twórca oprogramowania może wybrać. Myślę, że otwiera to wiele opcji do wyboru dla twórców oprogramowania.
Niestety, nie wspomniano o wersji DLSS, ale można rozsądnie założyć, że jest to DLSS 2.0 (lub niestandardowy wariant) w oparciu o spekulacje, że SoC Switch 2 jest oparty na Architekturze Ampere firmy Nvidia. Z drugiej strony, może to być niestandardowy wariant DLSS, który Nintendo opracowało z Nvidią, podobnie jak Sony i AMD zrobiły z PSSR na PlayStation 5 Pro.
Tak czy inaczej, jest to ostatecznie dobra wiadomość dla potencjalnych właścicieli Nintendo Switch 2, ponieważ nieco anemiczny układ Nvidii będzie potrzebował wszelkiej pomocy, aby osiągnąć pożądane wartości 4K 60/1080p 120 FPS. Teraz jedynym brakującym elementem układanki jest generowanie klatek. Nie ma sposobu, aby dowiedzieć się, czy funkcja ta jest włączona, ponieważ Nintendo celowo nie precyzuje szczegółów, ale twierdzi, że Nvidia może później powiedzieć więcej o sprzęcie Switch 2.